Навигација

Опис предмета

1409088 - Методика наставе руског језика 4

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе руског језика 4
Акроним1409088
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтудијски програм Методике наставе руског језика на IV години студија (као ИП) реализује се током два (VII и VIII) семестра у виду теоријских предавања и праксе. Интегрална компонента ових студија је и индивидуалан рад студената и консултације с ментором, израда семинарског рада; стицање и проширивање теоријских и практичних знања; упознавање студената са главним поставкама методике наставе руског као инословенског језика, достигнућа у руској лингводидактици и методици наставе руског језика као страног; формирање професионално-педагошке и методичке компетенције студената, а посебно: овладавање базичним теоријским дидактичко-методичким знањима, њихова практична примена, уз коришћење различитих метода и поступака; познавање метајезика и система методичких појмова (на руском и српском језику), добро познавање стручне литературе и различитих извора лингвометодичких информација.
    Исходи учења (стечена знања)Формирање професионално-педагошке и методичке компетенције студената, а посебно: овладавање базичним теоријским дидактичко-методичким знањима, њихова практична примена, уз коришћење различитих метода и поступака; познавање метајезика и система методичких појмова (на руском и српском језику), праћење и добро познавање стручне литературе и различитих извора лингвометодичких информација, укључујући интернет.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеVIII. Рад са речником у настави руског језика. IX. Етапе у процесу наставе. Оперативна етапа: час страног (руског) језика - организација и типологија; припремање наставника за час; праћење напредовања, проверавање и оцењивање ученика; тестирање у настави језика; домаћи и писмени задаци; облици рада у настави језика.
    Садржај практичне наставеПисање проширених конспеката наставног часа на различите теме (презентација и примарно утврђивање градива, часови обнављања, часови граматике, фонетике). Писање планова, годишњих и месечних; држање часа.
    Литература
    1. К.Кончаревић: Савремена настава руског језика: садржаји, организација, облици (уџбеник), Београд, 2003
    2. В. Раичевић: Општа методика наставе словенских језика у инословенској средини, Београд, Завод за уџбенике, 2007.
    3. Ј. Гинић, В. Раичевић. Практикум из методике наставе руског језика. Београд, Завод за уџбенике, 2011.
    4. E. И. Пассов, Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања, разговори, дискусије, индивидуалан рад, читање обавезне литературе итд.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична настава5Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми45
    Семинари