Navigacija

Opis predmeta

1409088 - Metodika nastave ruskog jezika 4

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave ruskog jezika 4
Akronim 1409088
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Studijski program Metodike nastave ruskog jezika na IV godini studija (kao IP) realizuje se tokom dva (VII i VIII) semestra u vidu teorijskih predavanja i prakse. Integralna komponenta ovih studija je i individualan rad studenata i konsultacije s mentorom, izrada seminarskog rada; sticanje i proširivanje teorijskih i praktičnih znanja; upoznavanje studenata sa glavnim postavkama metodike nastave ruskog kao inoslovenskog jezika, dostignuća u ruskoj lingvodidaktici i metodici nastave ruskog jezika kao stranog; formiranje profesionalno-pedagoške i metodičke kompetencije studenata, a posebno: ovladavanje bazičnim teorijskim didaktičko-metodičkim znanjima, njihova praktična primena, uz korišćenje različitih metoda i postupaka; poznavanje metajezika i sistema metodičkih pojmova (na ruskom i srpskom jeziku), dobro poznavanje stručne literature i različitih izvora lingvometodičkih informacija.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Formiranje profesionalno-pedagoške i metodičke kompetencije studenata, a posebno: ovladavanje bazičnim teorijskim didaktičko-metodičkim znanjima, njihova praktična primena, uz korišćenje različitih metoda i postupaka; poznavanje metajezika i sistema metodičkih pojmova (na ruskom i srpskom jeziku), praćenje i dobro poznavanje stručne literature i različitih izvora lingvometodičkih informacija, uključujući internet.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave VIII. Rad sa rečnikom u nastavi ruskog jezika. IX. Etape u procesu nastave. Operativna etapa: čas stranog (ruskog) jezika - organizacija i tipologija; pripremanje nastavnika za čas; praćenje napredovanja, proveravanje i ocenjivanje učenika; testiranje u nastavi jezika; domaći i pismeni zadaci; oblici rada u nastavi jezika.
    Sadržaj praktične nastave Pisanje proširenih konspekata nastavnog časa na različite teme (prezentacija i primarno utvrđivanje gradiva, časovi obnavljanja, časovi gramatike, fonetike). Pisanje planova, godišnjih i mesečnih; držanje časa.
    Literatura
    1. K.Končarević: Savremena nastava ruskog jezika: sadržaji, organizacija, oblici (udžbenik), Beograd, 2003
    2. V. Raičević: Opšta metodika nastave slovenskih jezika u inoslovenskoj sredini, Beograd, Zavod za udžbenike, 2007.
    3. J. Ginić, V. Raičević. Praktikum iz metodike nastave ruskog jezika. Beograd, Zavod za udžbenike, 2011.
    4. E. I. Passov, Osnovы kommunikativnoй metodiki obučeniя inoяzыčnomu obщeniю
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja, razgovori, diskusije, individualan rad, čitanje obavezne literature itd.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 50
    Praktična nastava 5 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 45
    Seminari