Навигација

Опис предмета

1418025 - Скандинавски језици 5

Спецификација предмета
НазивСкандинавски језици 5
Акроним1418025
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Скандинавски језици 3 и положене предиспитне обавезе из предмета Скандинавски језици 4Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСпособност семантичке анализе језичког материјала скандинавских језика према теоријском оквиру когнитивне лингвистике и других савремених приступа изучавању семантике и контрастирање са српским језиком. Стицање знања о когнитивнолингвистичком схватању значења и односа језика и стварности, као и знања о схватању значења у другим савременим приступима семантици и критичко упоређивање са претходно стеченим знањима из те области. Стицање знања о концептуалној метафори и метонимији и примена тих знања на језички метаријал скандинавских језика уз контрастирање са српским језиком.
    Исходи учења (стечена знања)Студент познаје основе когнитивне семантике, уме да је смести у контекст општелингвистичких истраживања и да објасни сличности и разлике у односу на друге семантичке теорије; кандидат добро влада семантичком анализом према поставкама когнитивне семантике; добро познаје теорију прототипа, основне карактеристике концептуалне метафоре и концептуалне метонимије и уме да их примени у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОснове когнитивне семантике са освртом на основе других савремених приступа изучавању семантике: појам значења, однос језика и стварности, однос језичког и енциклопедијског знања, семантичка анализа према когнтивинолингвистичком теоријском оквиру; категоризација, теорија прототипа, концептуална метафора и метонимија.
    Садржај практичне наставеИдентификација концептуалне метафоре и метонимије у текстовима на савременим скандинавским језицима; утврђивање разлике између категоризације одређених елемената људског искуства у скандинавским језицима и српском језику; анализа полисемантичких структура одређених лексема у скандинавским језицима из перспективе савремених приступа изучавању семантике.
    Литература
    1. Vogel, Anna: Språket, kroppen och tankarna. Introduktion till kognitiv semantik, Studentlitteratur, Lund, 2011.
    2. Скандинавистичка когнитивна семантика - хрестоматија (приређивач: Наташа Ристивојевић-Рајковић)
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари