Navigacija

Opis predmeta

1418025 - Skandinavski jezici 5

Specifikacija predmeta
Naziv Skandinavski jezici 5
Akronim 1418025
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz predmeta Skandinavski jezici 3 i položene predispitne obaveze iz predmeta Skandinavski jezici 4 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sposobnost semantičke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika prema teorijskom okviru kognitivne lingvistike i drugih savremenih pristupa izučavanju semantike i kontrastiranje sa srpskim jezikom. Sticanje znanja o kognitivnolingvističkom shvatanju značenja i odnosa jezika i stvarnosti, kao i znanja o shvatanju značenja u drugim savremenim pristupima semantici i kritičko upoređivanje sa prethodno stečenim znanjima iz te oblasti. Sticanje znanja o konceptualnoj metafori i metonimiji i primena tih znanja na jezički metarijal skandinavskih jezika uz kontrastiranje sa srpskim jezikom.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student poznaje osnove kognitivne semantike, ume da je smesti u kontekst opštelingvističkih istraživanja i da objasni sličnosti i razlike u odnosu na druge semantičke teorije; kandidat dobro vlada semantičkom analizom prema postavkama kognitivne semantike; dobro poznaje teoriju prototipa, osnovne karakteristike konceptualne metafore i konceptualne metonimije i ume da ih primeni u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Osnove kognitivne semantike sa osvrtom na osnove drugih savremenih pristupa izučavanju semantike: pojam značenja, odnos jezika i stvarnosti, odnos jezičkog i enciklopedijskog znanja, semantička analiza prema kogntivinolingvističkom teorijskom okviru; kategorizacija, teorija prototipa, konceptualna metafora i metonimija.
    Sadržaj praktične nastave Identifikacija konceptualne metafore i metonimije u tekstovima na savremenim skandinavskim jezicima; utvrđivanje razlike između kategorizacije određenih elemenata ljudskog iskustva u skandinavskim jezicima i srpskom jeziku; analiza polisemantičkih struktura određenih leksema u skandinavskim jezicima iz perspektive savremenih pristupa izučavanju semantike.
    Literatura
    1. Vogel, Anna: Språket, kroppen och tankarna. Introduktion till kognitiv semantik, Studentlitteratur, Lund, 2011.
    2. Skandinavistička kognitivna semantika - hrestomatija (priređivač: Nataša Ristivojević-Rajković)
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 70
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari