1418025 - Skandinavski jezici 5
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Skandinavski jezici 5 | |||
Akronim | 1418025 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Skandinavski jezici 3 i položene predispitne obaveze iz predmeta Skandinavski jezici 4 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sposobnost semantičke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika prema teorijskom okviru kognitivne lingvistike i drugih savremenih pristupa izučavanju semantike i kontrastiranje sa srpskim jezikom. Sticanje znanja o kognitivnolingvističkom shvatanju značenja i odnosa jezika i stvarnosti, kao i znanja o shvatanju značenja u drugim savremenim pristupima semantici i kritičko upoređivanje sa prethodno stečenim znanjima iz te oblasti. Sticanje znanja o konceptualnoj metafori i metonimiji i primena tih znanja na jezički metarijal skandinavskih jezika uz kontrastiranje sa srpskim jezikom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poznaje osnove kognitivne semantike, ume da je smesti u kontekst opštelingvističkih istraživanja i da objasni sličnosti i razlike u odnosu na druge semantičke teorije; kandidat dobro vlada semantičkom analizom prema postavkama kognitivne semantike; dobro poznaje teoriju prototipa, osnovne karakteristike konceptualne metafore i konceptualne metonimije i ume da ih primeni u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnove kognitivne semantike sa osvrtom na osnove drugih savremenih pristupa izučavanju semantike: pojam značenja, odnos jezika i stvarnosti, odnos jezičkog i enciklopedijskog znanja, semantička analiza prema kogntivinolingvističkom teorijskom okviru; kategorizacija, teorija prototipa, konceptualna metafora i metonimija. | |||
Sadržaj praktične nastave | Identifikacija konceptualne metafore i metonimije u tekstovima na savremenim skandinavskim jezicima; utvrđivanje razlike između kategorizacije određenih elemenata ljudskog iskustva u skandinavskim jezicima i srpskom jeziku; analiza polisemantičkih struktura određenih leksema u skandinavskim jezicima iz perspektive savremenih pristupa izučavanju semantike. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |