1431015 - Увод у каталонску културу 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у каталонску културу 1 | |||
Акроним | 1431015 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са терминологијом, интердисциплинарном природом предмета истраживања и методолошким апаратусом који се примењује у савременим социолинвистичким студијама језика и рода критичке оријентације. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Критичко-аналитичке и методолошке компетенције потребне за критичку социолингвистичку анализу родних перспектива у језичкој употреби и структури, родно осетљивој језичкој политици и планирању, као и у формирању колективних идеолошких конструкција рода у приватној и јавној сфери. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Тема предмета је анализа односа језика и рода из перспективе критичке, друштвено ангажоване, социолингвистике. Предмет се бави разумевњем, тумачењем и објашњењем односа комуникативних пракси и идеологија које се повезују са дискурсом жена, као и начинима на које се родне идеологије формирају кроз дискурс о женама.Питања родне неравноправности коју условљава језичка форма и структура у комуникативном процесу, као и улога културних и образовних институција, медија, али и породице и вршњачке групе, у формирању родно-осетљивих, равноправних, односно родно-неосетљивих, дискриминаторних, комуникативних пракси су фокусу ових разматрања. Коначно, предмет се бави социолингвистичком анализом конверзације, односно питањима специфичности и аспеката културно условљених комуникативних компетенција (на пример, форми учтивог обраћања) у (ре)продукцији родно-(не)осетљивих-(не)равноправних друштвених односа. Предмет нуди и преглед историје истраживања односа језика и рода, и теоријске концепте (преузете из социолингвистике, анализе конверзације и критичке анализе дискурса) релевантне за ову тему. Научно-методолошки апаратус критичке социолингивстике користи се и за компаративну анализу родно (не)осетљивих језичких и образовних политика у свету и код нас. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |