1431015 - Uvod u katalonsku kulturu 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u katalonsku kulturu 1 | |||
Akronim | 1431015 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa terminologijom, interdisciplinarnom prirodom predmeta istraživanja i metodološkim aparatusom koji se primenjuje u savremenim sociolinvističkim studijama jezika i roda kritičke orijentacije. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Kritičko-analitičke i metodološke kompetencije potrebne za kritičku sociolingvističku analizu rodnih perspektiva u jezičkoj upotrebi i strukturi, rodno osetljivoj jezičkoj politici i planiranju, kao i u formiranju kolektivnih ideoloških konstrukcija roda u privatnoj i javnoj sferi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Tema predmeta je analiza odnosa jezika i roda iz perspektive kritičke, društveno angažovane, sociolingvistike. Predmet se bavi razumevnjem, tumačenjem i objašnjenjem odnosa komunikativnih praksi i ideologija koje se povezuju sa diskursom žena, kao i načinima na koje se rodne ideologije formiraju kroz diskurs o ženama.Pitanja rodne neravnopravnosti koju uslovljava jezička forma i struktura u komunikativnom procesu, kao i uloga kulturnih i obrazovnih institucija, medija, ali i porodice i vršnjačke grupe, u formiranju rodno-osetljivih, ravnopravnih, odnosno rodno-neosetljivih, diskriminatornih, komunikativnih praksi su fokusu ovih razmatranja. Konačno, predmet se bavi sociolingvističkom analizom konverzacije, odnosno pitanjima specifičnosti i aspekata kulturno uslovljenih komunikativnih kompetencija (na primer, formi učtivog obraćanja) u (re)produkciji rodno-(ne)osetljivih-(ne)ravnopravnih društvenih odnosa. Predmet nudi i pregled istorije istraživanja odnosa jezika i roda, i teorijske koncepte (preuzete iz sociolingvistike, analize konverzacije i kritičke analize diskursa) relevantne za ovu temu. Naučno-metodološki aparatus kritičke sociolingivstike koristi se i za komparativnu analizu rodno (ne)osetljivih jezičkih i obrazovnih politika u svetu i kod nas. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |