1438035 - Савремени украјински језик Г-5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-5 | |||
Акроним | 1438035 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-4, положен Савремени украјински језик Г-3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета: Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Б1+/Б2. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме суштину сложенијих конкретних или апстрактних текстова и излагања. Сналази се у већини очекиваних ситуација током путовања на говорно подручје датог језика и спонтано учествује у разговорима на теме из свакодневног живота и од личног интереса. Може да састави једноставан кохерентан текст на теме које га се блиско дотичу. Уме да сажето у писаној или усменој форми образложи основне друштвене, политичке и историјске појаве, своје ставове и планове, као и да опише доживљаје, догађаје, снове. Студент треба да прошири лексички фонд до 3500 лексичких јединица, да исправно користи синониме, антониме, хомониме, парониме. Способан је да на основу усвојених творбeних модела од познатих лексичких јединица формира нове или да разуме непознате лексичке јединице. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Суфиксална творба глагола и глаголске класе. Глаголске класе и облици глагола. Суфиксална творба глагола и категорија прелазности. Глаголски придеви. Активне и пасивне конструкције. Конструкције са глаголским прилозима у украјинском језику и њихови еквивалнети у српском језику. Просторна и аспектуална значења глаголских префикса. Акционалне класе глагола у украјинском језику и њихови еквиваленти у српском. Повезаност просторних значења глаголских префикса и рекције глагола. Рекција глагола из проширеног лексичког фонда. Префиксални глаголи кретања. Основни именички творбени модели. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава: Настава обухвата вежбања из правописа (утврђивање раније стечених знања), лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са књижевним и публицистичким текстовима, састављање текстова на задате теме), говорна вежбања са елементима лингвокултурологије (теме „Срећна породица“, ,„Моје породично стабло“, „Како квалитетно провести слободно време“, „Јунаци су међу нама“, „Лепота и здравље“, „Ко и зашто прати моду“), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. Рад са деривационим речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих краћих текстова или говора; самостално превођење текстова на опште теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |