1438035 - Savremeni ukrajinski jezik G-5
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni ukrajinski jezik G-5 | |||
Akronim | 1438035 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan Savremeni ukrajinski jezik G-4, položen Savremeni ukrajinski jezik G-3 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta: Dalje razvijanje jezičkih receptivnih, produktivnih, interaktivnih i sociokulturnih veština. Usavršavanje stečene jezičke i govorne kompetencije optimalno do nivoa B1+/B2. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume suštinu složenijih konkretnih ili apstraktnih tekstova i izlaganja. Snalazi se u većini očekivanih situacija tokom putovanja na govorno područje datog jezika i spontano učestvuje u razgovorima na teme iz svakodnevnog života i od ličnog interesa. Može da sastavi jednostavan koherentan tekst na teme koje ga se blisko dotiču. Ume da sažeto u pisanoj ili usmenoj formi obrazloži osnovne društvene, političke i istorijske pojave, svoje stavove i planove, kao i da opiše doživljaje, događaje, snove. Student treba da proširi leksički fond do 3500 leksičkih jedinica, da ispravno koristi sinonime, antonime, homonime, paronime. Sposoban je da na osnovu usvojenih tvorbenih modela od poznatih leksičkih jedinica formira nove ili da razume nepoznate leksičke jedinice. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Sufiksalna tvorba glagola i glagolske klase. Glagolske klase i oblici glagola. Sufiksalna tvorba glagola i kategorija prelaznosti. Glagolski pridevi. Aktivne i pasivne konstrukcije. Konstrukcije sa glagolskim prilozima u ukrajinskom jeziku i njihovi ekvivalneti u srpskom jeziku. Prostorna i aspektualna značenja glagolskih prefiksa. Akcionalne klase glagola u ukrajinskom jeziku i njihovi ekvivalenti u srpskom. Povezanost prostornih značenja glagolskih prefiksa i rekcije glagola. Rekcija glagola iz proširenog leksičkog fonda. Prefiksalni glagoli kretanja. Osnovni imenički tvorbeni modeli. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava: Nastava obuhvata vežbanja iz pravopisa (utvrđivanje ranije stečenih znanja), leksička vežbanja s vežbama prevođenja (kroz rad sa književnim i publicističkim tekstovima, sastavljanje tekstova na zadate teme), govorna vežbanja sa elementima lingvokulturologije (teme „Srećna porodica“, ,„Moje porodično stablo“, „Kako kvalitetno provesti slobodno vreme“, „Junaci su među nama“, „Lepota i zdravlje“, „Ko i zašto prati modu“), gramatička vežbanja (uvežbavanje gradiva pređenog na teorijskim časovima). Rad sa dvojezičnim i jednojezičnim rečnicima. Rad sa derivacionim rečnicima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 7 | |||
Metode izvođenja nastave | Upoznavanje studenata sa gramatičkim i pravopisnim pravilima kroz teorijska objašnjenja i konkretne primere, složenija gramatička, leksička i funkcionalna vežbanja vežbanja – izrada na času i kod kuće uz proveru na času; čitanje tekstova iz udžbenika, novina, naučnopopularnih časopisa i diskusije o njima; diskusije na obrađene govorne teme; demonstracija kratkometražnih i dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova, snimaka pozorišnih predstava, koncerata i diskusija o njima; strukturiranje i pisanje ili usmeno izlaganje deskriptivnih i argumentujućih kraćih tekstova ili govora; samostalno prevođenje tekstova na opšte teme u oba smera, interaktivna nastava; nastava uz korišćenje elektronskih pomagala (internet, CD, DVD, projektor). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 20 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 15 |