1438038 - Савремени украјински језик Г-8
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-8 | |||
Акроним | 1438038 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-7, положен Савремени украјински језик Г-6 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Ц1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања и изван сопствене струке. Може брзо да пролази кроз теже апстрактне текстове, уочавајући релевантне тачке. У стању је да се изражава течно и спонтано без упадљивог тражења правих речи и израза. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о сложеним темама – може јасно да изрази свој став, емоције и њихове нијансе, да изрази и аргументује своје ставове према чињеницама, догађајима, људима као и да разуме све финесе горовног понашања изворног говорника. Знања о језичком систему и језичким средствима украјинског језика не само да су му довољна за успешну комуникацију у већини ситуација, већ је у стању да их објасни и пренесе трећим лицима, на пример, ученицима или људима који знају језик на нижем нивоу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стилистика: Стилистика језичких јединица. Стилски поступци на плану фонетике и фонологије. Лексичка стилистика (понављање). Морфостилистика. Синтаксостилистика. Поступци експресивне синтаксе. Фигуре и тропи. Синтакса: сложена реченица; везници и интонација у сложеној реченици; систем независних реченица; систем зависносложених реченица: субјекатске, објекатске, релативне, временске, месне, условне, узрочне, последичне, начинске, поредбене, допусне и тд.; класификација сложених реченица са више зависних реченица; сложена синтаксичка целина; текст као јединица синтаксе. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (цртица и две тачке у асиндетским реченицама, интерпункциjа у независносложеној реченици, интерпункциjа у зависносложеној реченици, знаци интерпункције у сложеној реченици са више зависних реченица, одвајање пасуса); лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме, пословни језик, пословна кореспонденција); говорна вежбања са елементима лингвокултурологије на теме „Шта је љубав?“, „Мушкарци и жене“, „Породични проблеми. Родитељи и деца“, „Како аплицирати за посао“, „Свет политике и економије“, „Еколошки проблеми“, „Актуелни догађаји у свету“; граматичка вежбања (синтакса сложене реченице, примењена стилистика). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих текстова или говора; самостално превођење текстова на најразличитије теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |