1438038 - Savremeni ukrajinski jezik G-8
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni ukrajinski jezik G-8 | |||
Akronim | 1438038 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan Savremeni ukrajinski jezik G-7, položen Savremeni ukrajinski jezik G-6 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Dalje razvijanje jezičkih receptivnih, produktivnih, interaktivnih i sociokulturnih veština. Usavršavanje stečene jezičke i govorne kompetencije optimalno do nivoa C1. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume teže i duže tekstove i usmena izlaganja i izvan sopstvene struke. Može brzo da prolazi kroz teže apstraktne tekstove, uočavajući relevantne tačke. U stanju je da se izražava tečno i spontano bez upadljivog traženja pravih reči i izraza. Može da se jasno, dobro organizovano i detaljno u pisanoj i usmenoj formi izrazi o složenim temama – može jasno da izrazi svoj stav, emocije i njihove nijanse, da izrazi i argumentuje svoje stavove prema činjenicama, događajima, ljudima kao i da razume sve finese gorovnog ponašanja izvornog govornika. Znanja o jezičkom sistemu i jezičkim sredstvima ukrajinskog jezika ne samo da su mu dovoljna za uspešnu komunikaciju u većini situacija, već je u stanju da ih objasni i prenese trećim licima, na primer, učenicima ili ljudima koji znaju jezik na nižem nivou. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Stilistika: Stilistika jezičkih jedinica. Stilski postupci na planu fonetike i fonologije. Leksička stilistika (ponavljanje). Morfostilistika. Sintaksostilistika. Postupci ekspresivne sintakse. Figure i tropi. Sintaksa: složena rečenica; veznici i intonacija u složenoj rečenici; sistem nezavisnih rečenica; sistem zavisnosloženih rečenica: subjekatske, objekatske, relativne, vremenske, mesne, uslovne, uzročne, posledične, načinske, poredbene, dopusne i td.; klasifikacija složenih rečenica sa više zavisnih rečenica; složena sintaksička celina; tekst kao jedinica sintakse. | |||
Sadržaj praktične nastave | Nastava obuhvata vežbanja iz pravopisa (crtica i dve tačke u asindetskim rečenicama, interpunkcija u nezavisnosloženoj rečenici, interpunkcija u zavisnosloženoj rečenici, znaci interpunkcije u složenoj rečenici sa više zavisnih rečenica, odvajanje pasusa); leksička vežbanja s vežbama prevođenja (kroz rad sa tekstovima različitih funkcionalnih stilova, sastavljanje tekstova na zadate teme, poslovni jezik, poslovna korespondencija); govorna vežbanja sa elementima lingvokulturologije na teme „Šta je ljubav?“, „Muškarci i žene“, „Porodični problemi. Roditelji i deca“, „Kako aplicirati za posao“, „Svet politike i ekonomije“, „Ekološki problemi“, „Aktuelni događaji u svetu“; gramatička vežbanja (sintaksa složene rečenice, primenjena stilistika). Rad sa dvojezičnim i jednojezičnim rečnicima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 7 | |||
Metode izvođenja nastave | Upoznavanje studenata sa gramatičkim i pravopisnim pravilima kroz teorijska objašnjenja i konkretne primere, složenija gramatička, leksička i funkcionalna vežbanja vežbanja – izrada na času i kod kuće uz proveru na času; čitanje tekstova iz udžbenika, novina, naučnopopularnih časopisa i diskusije o njima; diskusije na obrađene govorne teme; demonstracija kratkometražnih i dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova, snimaka pozorišnih predstava, koncerata i diskusija o njima; strukturiranje i pisanje ili usmeno izlaganje deskriptivnih i argumentujućih tekstova ili govora; samostalno prevođenje tekstova na najrazličitije teme u oba smera, interaktivna nastava; nastava uz korišćenje elektronskih pomagala (internet, CD, DVD, projektor). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 20 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 15 |