Навигација

Опис предмета

2100922 - Увод у естетику 2

Спецификација предмета
НазивУвод у естетику 2
Акроним2100922
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтуденти се упознају са основним естетичким проблемима: структуром естетског предмета, естетског акта и естетским вредностима. Упознавање са проблемом рецепције, стварања и структуре уметничких дела, смисла, система и положаја уметности, као и питањем укуса, (уметничке) критике, те естетичких категорија.
      Исходи учења (стечена знања)Разумевање основних естетичких проблема и појмова, као и упознавање са њиховом применом у теорији уметности и разумевању уметничких врста уопште. Разумевање проблема уметности у контексту односа између естетике и традиционалне метафизике. Осветљавање односа између уметности, религије, морала и сазнања.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%ba%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/
      Линк ка предавањимаhttp://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/
      Садржај теоријске наставеСтуденти ће се, излагањем естетичких перспектива Хегела, Шопенхауера, Ничеа, Хартмана, Хајдегера и Бодријара, упознати са основним појмовима и проблемима естетике, те питањима рецепције, стварања и структуре уметничких дела, смисла уметности, као и питањима укуса, (уметничке) критике, система уметности, те естетичких категорија. Издваја се питање односа естетике и традиционалне метафизике, а онда и проблем заснивања естетике и њене (не)могућности. Увођењем естетике у питање, како њеним заснивањем тако и њеном деконструкцијом, актуелизује се значај чулног опажања (грч. aisthesis), а то ће значити и смисао односа између чулности, коначности, истине, уметности и филозофирања. У овом се контексту настоје створити услови и за разумевање односа између уметности, морала и сазнања.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Гилберт/Кун, Историја естетике, Дерета, Београд, 2004, стр. 311-329, 336-341, 371-376.
      2. Зуровац, М. Три лица лепоте, Службени гласник, Београд, 2005, стр. 325-369.
      3. Ниче, Ф. Воља за моћ, Дерета, Београд, 1991, „Воља за моћ као уметност“, стр. 461-495.
      4. Хартман, Н. Естетика, Дерета, Београд, 2004, стр. 43-55, 58-62, 67-75, 191-201, 284-292.
      5. Хајдегер, М. Шумски путеви, „Извор уметничког дела“, Плато, Београд, 2000, стр. 7-40, 57-59.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари