Навигација

Опис предмета

2105018 - Методичка пракса 05

Спецификација предмета
НазивМетодичка пракса 05
Акроним2105018
Студијски програм
Модул
Тип студија
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПозитивно оцењене предиспитне обавезе из предмета Методика наставе српског језика.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОбука студента на основу следећих захтева:1. примена теоријских и практичних знања из Увода у Методику 05 и Методике наставе књижевности и Методике наставе српског језика у наставној пракси; 2. стицање теоријских знања о припремном раду неопходном за остваривање наставе књижевности у основној и средњој школи; 3. хоспитовање у основној школи, гимназији и средњој стручној школи и стручни разговор/дискусија о постојећим часовима у школи; 4. вођење дневника рада (хоспитовања) и писање методичке припреме за реализацију часа у школи; 5. успешно одржавање испитног часа са дискусијом/анализом рада.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је способан да знања стечена из Увода у Методику 05, Методике наставе књижевности и Методике наставе српског језика на истраживачки и стваралачки начин примењује приликом анализе наставних часова. Уме да комбинује и примењује знања о методици, наставним циљевима, методичким поступцима и радњама приликом припремања и реализације наставних садржаја у основној и средњој школи. Студент стиче темељна професионална искуства о наставној пракси у области књижевности и српског језика и има формиране основе за даљи развој професионалних компетенција и професионално бављење књижевношћу и језиком у основношколском и средњошколском образoвном систему.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУпознавање студената са важећим прописима у основношколском и средњошколском образовању. Стицање базичних знања о вођењу школске документације, о овладавању методологијом израде годишњих и месечних планова, писању методичке припреме за час и припремању ученика за успешну реализацију наставне јединице у основној школи, гимназији и средњој стручној школи.
    Садржај практичне наставеВежбе, менторски рад, хоспитовање, студијски истраживачки рад, писање дневника хоспитовања и методичке припреме за час. Студент ће одржати час у основној или средњој школи и бити у стању да образложи облике рада, методичке радње и стручна гледишта који су примењивани током обраде наставне јединице на часу.
    Литература
    1. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    2. Мркаљ, Зона. 2008. Наставно проучавање народних приповедака и предања. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике. Мркаљ, Зона, 2008. Наставна теорија и пракса 1 : српски језик и књижевност у старијим разредима основне школе, Београд : Klett.
    3. Бајић, Љиљана. 2008. Проучавање хумористичке прозе у настави. Београд: Завод за уџбенике
    4. Бајић, Љиљана. 2008. Методички приступ збирци приповедне прозе. Београд: Завод за уџбенике.
    5. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књиевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије. Павловић Миодраг. 2008. Припремање наставника и ученика за тумачење књижевних дела. Београд: Завод за уџбенике.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    12
    Методе извођења наставеВежбе, дискусије, излагања, разговори, индивидуални рад, семинарски рад, хоспитовање са групном и индивидуалном анализом испитног часа, презентације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична настава20Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари10