Navigacija

Opis predmeta

2105018 - Metodička praksa 05

Specifikacija predmeta
Naziv Metodička praksa 05
Akronim 2105018
Studijski program
Modul
Tip studija
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Pozitivno ocenjene predispitne obaveze iz predmeta Metodika nastave srpskog jezika. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Obuka studenta na osnovu sledećih zahteva:1. primena teorijskih i praktičnih znanja iz Uvoda u Metodiku 05 i Metodike nastave književnosti i Metodike nastave srpskog jezika u nastavnoj praksi; 2. sticanje teorijskih znanja o pripremnom radu neophodnom za ostvarivanje nastave književnosti u osnovnoj i srednjoj školi; 3. hospitovanje u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi i stručni razgovor/diskusija o postojećim časovima u školi; 4. vođenje dnevnika rada (hospitovanja) i pisanje metodičke pripreme za realizaciju časa u školi; 5. uspešno održavanje ispitnog časa sa diskusijom/analizom rada.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student je sposoban da znanja stečena iz Uvoda u Metodiku 05, Metodike nastave književnosti i Metodike nastave srpskog jezika na istraživački i stvaralački način primenjuje prilikom analize nastavnih časova. Ume da kombinuje i primenjuje znanja o metodici, nastavnim ciljevima, metodičkim postupcima i radnjama prilikom pripremanja i realizacije nastavnih sadržaja u osnovnoj i srednjoj školi. Student stiče temeljna profesionalna iskustva o nastavnoj praksi u oblasti književnosti i srpskog jezika i ima formirane osnove za dalji razvoj profesionalnih kompetencija i profesionalno bavljenje književnošću i jezikom u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovnom sistemu.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Upoznavanje studenata sa važećim propisima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. Sticanje bazičnih znanja o vođenju školske dokumentacije, o ovladavanju metodologijom izrade godišnjih i mesečnih planova, pisanju metodičke pripreme za čas i pripremanju učenika za uspešnu realizaciju nastavne jedinice u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi.
    Sadržaj praktične nastave Vežbe, mentorski rad, hospitovanje, studijski istraživački rad, pisanje dnevnika hospitovanja i metodičke pripreme za čas. Student će održati čas u osnovnoj ili srednjoj školi i biti u stanju da obrazloži oblike rada, metodičke radnje i stručna gledišta koji su primenjivani tokom obrade nastavne jedinice na času.
    Literatura
    1. Nikolić, Milija. 2009. Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
    2. Mrkalj, Zona. 2008. Nastavno proučavanje narodnih pripovedaka i predanja. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije. Mrkalj, Zona. 2011. Na časovima srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike. Mrkalj, Zona, 2008. Nastavna teorija i praksa 1 : srpski jezik i književnost u starijim razredima osnovne škole, Beograd : Klett.
    3. Bajić, Ljiljana. 2008. Proučavanje humorističke proze u nastavi. Beograd: Zavod za udžbenike
    4. Bajić, Ljiljana. 2008. Metodički pristup zbirci pripovedne proze. Beograd: Zavod za udžbenike.
    5. Stanković Šošo, Nataša. 2019. Knjievno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije. Pavlović Miodrag. 2008. Pripremanje nastavnika i učenika za tumačenje književnih dela. Beograd: Zavod za udžbenike.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 2
    Metode izvođenja nastave Vežbe, diskusije, izlaganja, razgovori, individualni rad, seminarski rad, hospitovanje sa grupnom i individualnom analizom ispitnog časa, prezentacije.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 10