Назив | Уџбеници у савременој настави Српског језика и књижевности |
---|
Акроним | 2105026 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са школским уџбеницима (читанком, граматиком, радном свеском) као основним наставним средствима, у којима се на систематски и методички примерен начин излаже наставни садржај предмета Српски језик и књижевност у основним школама, гимназијама и средњим стручним школама. С тим у вези, студенти се обучавају за вредновање структуре, концепције, садржаја, дидактичко-методичке апаратуре штампаних уџбеника, као што сагледавају могућности примене е-уџбеника као савременог дидактичког средства у настави и других наставних средстава обогаћених апликативним програмима и интерактивним мултимедијалним садржајима (обогаћен пдф, е-мисија, е-учионица) што обухвата настава на даљину. Уз то, разматрају и улогу збирки задатака, наставних листова и тестова за полагање завршних испита за оба нивоа учења. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студент уме да прегледно и на систематичан начин сагледа и користи могућности штампаних и дигиталних уџбеника. Студент развија вештину да у уџбеницима препознаје извориште за бројне стваралачке активности које су примерене узрасту, могућностима и способностима ученика.Студент увиђа да се штампаним и дигиталним уџбеницима, осим образовних, остварују и васпитни и функционални циљеви, а њиховом применом се унапређују процес учења и усвајање образовних исхода. Студент сагледава на који начин уџбеници омогућавају да ученици у савременој школи стекну знања и умења, формирају ставове, систем вредности, негују читалачке компетенције, богате свој речник, развијају културу језичког изражавања и стваралачке способности. |
---|
Садржај теоријске наставе | Изборни курс Уџбеници у савременој настави Српског језика и књижевности обухвата проучавање програмских садржаја који се усвајају путем предавања, семинарских вежби и презентација, а обухватају следеће садржаје: структура уџбеничког комплета (читанка, граматика, радна свеска), стандарди квалитета уџбеника, концепција (избор релевантних садржаја), структура и дидактичко-методичка апаратура у штампаним уџбеницима, заступљеност методичких радњи у уџбеницима (мотивисање, врсте читања, истраживачки задаци и пројекти, локализовање текста, тумачење непознатих речи и израза, план текста); методолошко повезивање и обједињавање наставе књижевности и језика и разноврсне корелације које се остварују у штампаним и дигиталним уџбеницима. |
---|
Садржај практичне наставе | Предавања, руковођени дијалог, стваралачке активности студената, краће монолошко излагање, улога игре у настави. |
---|