Naziv |
Udžbenici u savremenoj nastavi Srpskog jezika i književnosti |
Akronim |
2105026 |
Studijski program |
Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura |
Tip studija |
osnovne akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
3.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Upoznavanje studenata sa školskim udžbenicima (čitankom, gramatikom, radnom sveskom) kao osnovnim nastavnim sredstvima, u kojima se na sistematski i metodički primeren način izlaže nastavni sadržaj predmeta Srpski jezik i književnost u osnovnim školama, gimnazijama i srednjim stručnim školama. S tim u vezi, studenti se obučavaju za vrednovanje strukture, koncepcije, sadržaja, didaktičko-metodičke aparature štampanih udžbenika, kao što sagledavaju mogućnosti primene e-udžbenika kao savremenog didaktičkog sredstva u nastavi i drugih nastavnih sredstava obogaćenih aplikativnim programima i interaktivnim multimedijalnim sadržajima (obogaćen pdf, e-misija, e-učionica) što obuhvata nastava na daljinu. Uz to, razmatraju i ulogu zbirki zadataka, nastavnih listova i testova za polaganje završnih ispita za oba nivoa učenja. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Student ume da pregledno i na sistematičan način sagleda i koristi mogućnosti štampanih i digitalnih udžbenika. Student razvija veštinu da u udžbenicima prepoznaje izvorište za brojne stvaralačke aktivnosti koje su primerene uzrastu, mogućnostima i sposobnostima učenika.Student uviđa da se štampanim i digitalnim udžbenicima, osim obrazovnih, ostvaruju i vaspitni i funkcionalni ciljevi, a njihovom primenom se unapređuju proces učenja i usvajanje obrazovnih ishoda. Student sagledava na koji način udžbenici omogućavaju da učenici u savremenoj školi steknu znanja i umenja, formiraju stavove, sistem vrednosti, neguju čitalačke kompetencije, bogate svoj rečnik, razvijaju kulturu jezičkog izražavanja i stvaralačke sposobnosti. |
Sadržaj teorijske nastave |
Izborni kurs Udžbenici u savremenoj nastavi Srpskog jezika i književnosti obuhvata proučavanje programskih sadržaja koji se usvajaju putem predavanja, seminarskih vežbi i prezentacija, a obuhvataju sledeće sadržaje: struktura udžbeničkog kompleta (čitanka, gramatika, radna sveska), standardi kvaliteta udžbenika, koncepcija (izbor relevantnih sadržaja), struktura i didaktičko-metodička aparatura u štampanim udžbenicima, zastupljenost metodičkih radnji u udžbenicima (motivisanje, vrste čitanja, istraživački zadaci i projekti, lokalizovanje teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, plan teksta); metodološko povezivanje i objedinjavanje nastave književnosti i jezika i raznovrsne korelacije koje se ostvaruju u štampanim i digitalnim udžbenicima. |
Sadržaj praktične nastave |
Predavanja, rukovođeni dijalog, stvaralačke aktivnosti studenata, kraće monološko izlaganje, uloga igre u nastavi. |