2108947 - Теорије рода у настави
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Теорије рода у настави | |||
Акроним | 2108947 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да укаже на основне претпоставке феминистичке теорије и критике у тумачењу књижевности, с једне стране, и феминистичке педагогије у настави књижевности у високом образовању, с друге. Основна питања: Да ли се феминистички приступ књижевности, али и феминистичка педагогија у учионици, односе на наставни програм, то јест на избор одређеног садржаја (на пример, на увођење већег броја дела књижевница у силабусе), или на специфичан теоријски/интерпретативни приступ (на пример, на феминистичко читање романа Џејмса Џојса), или пак на конкретне предавачко-педагошке праксе које су независне од садржаја? | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти би требало да савладају низ теоријских појмова и буду у стању да их адекватно примене у анализи књижевног текста или неког другог предмета/феномена из подручја културе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | У средишту курса су појмови који су значајни за проучавање књижевности уопште из перспективе теорија рода, али и за проучавање конкретно женске књижевности. Ови појмови се користе у феминистичкој теорији и критици. То су: род, женска традиција, гинокритика, текстуална политика, феминистичка педагогија и тако даље. Сваки појам биће одређен његовим смештањем у теоријски и културни контекст. Интердисциплинарност је важна одредница у промишљању изабраних појмова. | |||
Садржај практичне наставе | Читање и тумачење теоријских и критичких текстова из области теорија рода, феминистичке критике, феминистичке педагогије; студентске презентације и дискусије; примена обрађених појмова у тумачењу конкретних књижевних дела. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања и вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |