Навигација

Опис предмета

2108947 - Теорије рода у настави

Спецификација предмета
НазивТеорије рода у настави
Акроним2108947
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет треба да укаже на основне претпоставке феминистичке теорије и критике у тумачењу књижевности, с једне стране, и феминистичке педагогије у настави књижевности у високом образовању, с друге. Основна питања: Да ли се феминистички приступ књижевности, али и феминистичка педагогија у учионици, односе на наставни програм, то јест на избор одређеног садржаја (на пример, на увођење већег броја дела књижевница у силабусе), или на специфичан теоријски/интерпретативни приступ (на пример, на феминистичко читање романа Џејмса Џојса), или пак на конкретне предавачко-педагошке праксе које су независне од садржаја?
      Исходи учења (стечена знања)Студенти би требало да савладају низ теоријских појмова и буду у стању да их адекватно примене у анализи књижевног текста или неког другог предмета/феномена из подручја културе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУ средишту курса су појмови који су значајни за проучавање књижевности уопште из перспективе теорија рода, али и за проучавање конкретно женске књижевности. Ови појмови се користе у феминистичкој теорији и критици. То су: род, женска традиција, гинокритика, текстуална политика, феминистичка педагогија и тако даље. Сваки појам биће одређен његовим смештањем у теоријски и културни контекст. Интердисциплинарност је важна одредница у промишљању изабраних појмова.
      Садржај практичне наставеЧитање и тумачење теоријских и критичких текстова из области теорија рода, феминистичке критике, феминистичке педагогије; студентске презентације и дискусије; примена обрађених појмова у тумачењу конкретних књижевних дела.
      Литература
      1. hooks, bell. 1994. Teaching to Transgress. Education as the Practice of Freedom. New York and London: Routledge.
      2. Johnson, Jeri. 2004. „Joyce and Feminism.“ In The Cambridge Companion to James Joyce (Second edition), edited by Derek Attridge, 196–212. New York: Cambridge University Press.
      3. Kenway, Jane, and Helen Modra. 1992. „Feminist Pedagogy and Emancipatory Possibilities.“ In Feminisms and Critical Pedagogy, edited by Carmen Luke and Jennifer Gore, 138–166. New York and London: Routledge.
      4. Rich, Adrienne. 2003. „Kad se mi mrtvi probudimo: Pisanje kao re-vizija (1971).“ U O lažima, tajnama i šutnji. Izabrani prozni tekstovi 1966-1978, 29–45. Zagreb: Ženska infoteka.
      5. The Sage Handbook of Gender and Education, edited by Christine Skelton, Becky Francis, and Lisa Smulyan, 79–92. London: SAGE.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања и вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари