2108947 - Teorije roda u nastavi
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Teorije roda u nastavi | |||
Akronim | 2108947 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da ukaže na osnovne pretpostavke feminističke teorije i kritike u tumačenju književnosti, s jedne strane, i feminističke pedagogije u nastavi književnosti u visokom obrazovanju, s druge. Osnovna pitanja: Da li se feministički pristup književnosti, ali i feministička pedagogija u učionici, odnose na nastavni program, to jest na izbor određenog sadržaja (na primer, na uvođenje većeg broja dela književnica u silabuse), ili na specifičan teorijski/interpretativni pristup (na primer, na feminističko čitanje romana Džejmsa Džojsa), ili pak na konkretne predavačko-pedagoške prakse koje su nezavisne od sadržaja? | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti bi trebalo da savladaju niz teorijskih pojmova i budu u stanju da ih adekvatno primene u analizi književnog teksta ili nekog drugog predmeta/fenomena iz područja kulture. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | U središtu kursa su pojmovi koji su značajni za proučavanje književnosti uopšte iz perspektive teorija roda, ali i za proučavanje konkretno ženske književnosti. Ovi pojmovi se koriste u feminističkoj teoriji i kritici. To su: rod, ženska tradicija, ginokritika, tekstualna politika, feministička pedagogija i tako dalje. Svaki pojam biće određen njegovim smeštanjem u teorijski i kulturni kontekst. Interdisciplinarnost je važna odrednica u promišljanju izabranih pojmova. | |||
Sadržaj praktične nastave | Čitanje i tumačenje teorijskih i kritičkih tekstova iz oblasti teorija roda, feminističke kritike, feminističke pedagogije; studentske prezentacije i diskusije; primena obrađenih pojmova u tumačenju konkretnih književnih dela. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |