Navigacija

Opis predmeta

2108947 - Teorije roda u nastavi

Specifikacija predmeta
Naziv Teorije roda u nastavi
Akronim 2108947
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Predmet treba da ukaže na osnovne pretpostavke feminističke teorije i kritike u tumačenju književnosti, s jedne strane, i feminističke pedagogije u nastavi književnosti u visokom obrazovanju, s druge. Osnovna pitanja: Da li se feministički pristup književnosti, ali i feministička pedagogija u učionici, odnose na nastavni program, to jest na izbor određenog sadržaja (na primer, na uvođenje većeg broja dela književnica u silabuse), ili na specifičan teorijski/interpretativni pristup (na primer, na feminističko čitanje romana Džejmsa Džojsa), ili pak na konkretne predavačko-pedagoške prakse koje su nezavisne od sadržaja?
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti bi trebalo da savladaju niz teorijskih pojmova i budu u stanju da ih adekvatno primene u analizi književnog teksta ili nekog drugog predmeta/fenomena iz područja kulture.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave U središtu kursa su pojmovi koji su značajni za proučavanje književnosti uopšte iz perspektive teorija roda, ali i za proučavanje konkretno ženske književnosti. Ovi pojmovi se koriste u feminističkoj teoriji i kritici. To su: rod, ženska tradicija, ginokritika, tekstualna politika, feministička pedagogija i tako dalje. Svaki pojam biće određen njegovim smeštanjem u teorijski i kulturni kontekst. Interdisciplinarnost je važna odrednica u promišljanju izabranih pojmova.
      Sadržaj praktične nastave Čitanje i tumačenje teorijskih i kritičkih tekstova iz oblasti teorija roda, feminističke kritike, feminističke pedagogije; studentske prezentacije i diskusije; primena obrađenih pojmova u tumačenju konkretnih književnih dela.
      Literatura
      1. hooks, bell. 1994. Teaching to Transgress. Education as the Practice of Freedom. New York and London: Routledge.
      2. Johnson, Jeri. 2004. „Joyce and Feminism.“ In The Cambridge Companion to James Joyce (Second edition), edited by Derek Attridge, 196–212. New York: Cambridge University Press.
      3. Kenway, Jane, and Helen Modra. 1992. „Feminist Pedagogy and Emancipatory Possibilities.“ In Feminisms and Critical Pedagogy, edited by Carmen Luke and Jennifer Gore, 138–166. New York and London: Routledge.
      4. Rich, Adrienne. 2003. „Kad se mi mrtvi probudimo: Pisanje kao re-vizija (1971).“ U O lažima, tajnama i šutnji. Izabrani prozni tekstovi 1966-1978, 29–45. Zagreb: Ženska infoteka.
      5. The Sage Handbook of Gender and Education, edited by Christine Skelton, Becky Francis, and Lisa Smulyan, 79–92. London: SAGE.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari