2111148 - Поетика Милана Кундере 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Поетика Милана Кундере 2 | |||
Акроним | 2111148 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Нема услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Курс Поетика Милана Кундере 2 концентрисан је на упознавање Кундерине поетике романа кроз изабрана проблемска питања која се појављују кроз читав Кундерин стваралачки опус. Стога је циљ предмета, не само упознавање студента са проблемима идентитета Кундериних јунака, са односом субјекта према историји, значењем лирског доба и лоше вере, немогућношћу реализовања дожуанства у савременом добу, односом јунака према телу, већ пре свега стицање знања и способности студента за самостално истраживање и уочавање нових тематских образаца и проблемских питања, чији модел је применљив за истраживање опуса и других писаца, различитог поетског усмерења. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче способност анализирање хронолошког књижевног стваралаштва Милана Кундере кроз издвојена проблемска питања. Овладава тумачењем Кундерине уметности романа. Компаративно представља издвојену проблематику на целокупном прозном опусу Милана Кундере. Самостално истражује и примењује стечена сазнања и закључке у писаном раду. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Немогућност донжуанства у савременом свету и Кундерино тумачење овог појма; Природа Кундериног смеха, функција ироније и шале у роману и приповеткама; Однос Кундериних јунака према историји и Кундерино схватање историје; Значење лирског доба у поетици романа Милана Кундере и однос аутора према истом; Типови жена у Кундериној прози; тумачење ликова хомохистерикус и хомосентименталис; Кундерини јунаци под утицајем лоше вере; значење појма и његова повезаност са Сартровим Бићем и ништавилом; Проблем идентитета Кундериних јунака; сан као медијум за испитивање људског идентитета (тумачења и примери); Однос Кундериних јунака према телу; Проблем бесмртности у Кундериним романима. Век имагологије као централна тема Кундриног романа Бесмртност; Онтологија временитости – однос појединачних јунака према различитим перспективама времена (нпр. Лудвик Јан, Бетина фон Арним, Хелена, Јарослав, и др.). | |||
Садржај практичне наставе | Идејна, тематска, мотивска, наратолошка и формална анализа романа Милана Кундере. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |