Навигација

Опис предмета

2111148 - Поетика Милана Кундере 2

Спецификација предмета
НазивПоетика Милана Кундере 2
Акроним2111148
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаНема услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаКурс Поетика Милана Кундере 2 концентрисан је на упознавање Кундерине поетике романа кроз изабрана проблемска питања која се појављују кроз читав Кундерин стваралачки опус. Стога је циљ предмета, не само упознавање студента са проблемима идентитета Кундериних јунака, са односом субјекта према историји, значењем лирског доба и лоше вере, немогућношћу реализовања дожуанства у савременом добу, односом јунака према телу, већ пре свега стицање знања и способности студента за самостално истраживање и уочавање нових тематских образаца и проблемских питања, чији модел је применљив за истраживање опуса и других писаца, различитог поетског усмерења.
    Исходи учења (стечена знања)Студент стиче способност анализирање хронолошког књижевног стваралаштва Милана Кундере кроз издвојена проблемска питања. Овладава тумачењем Кундерине уметности романа. Компаративно представља издвојену проблематику на целокупном прозном опусу Милана Кундере. Самостално истражује и примењује стечена сазнања и закључке у писаном раду.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеНемогућност донжуанства у савременом свету и Кундерино тумачење овог појма; Природа Кундериног смеха, функција ироније и шале у роману и приповеткама; Однос Кундериних јунака према историји и Кундерино схватање историје; Значење лирског доба у поетици романа Милана Кундере и однос аутора према истом; Типови жена у Кундериној прози; тумачење ликова хомохистерикус и хомосентименталис; Кундерини јунаци под утицајем лоше вере; значење појма и његова повезаност са Сартровим Бићем и ништавилом; Проблем идентитета Кундериних јунака; сан као медијум за испитивање људског идентитета (тумачења и примери); Однос Кундериних јунака према телу; Проблем бесмртности у Кундериним романима. Век имагологије као централна тема Кундриног романа Бесмртност; Онтологија временитости – однос појединачних јунака према различитим перспективама времена (нпр. Лудвик Јан, Бетина фон Арним, Хелена, Јарослав, и др.).
    Садржај практичне наставеИдејна, тематска, мотивска, наратолошка и формална анализа романа Милана Кундере.
    Литература
    1. Kundera Milan. Zavjesa. Zagreb. Meandar, 2006.
    2. Кундера Милан. Изневерени тестаменти. Београд: Просвета, 1995.
    3. Кундера Милан. Сусрет. Београд: Архипелаг, 2009.
    4. Kundera Milan. Umění románu: cesta Vladislava Vančury za velkou epikou.Praha: Československý spisovatel, 1960
    5. Kubíček, Hrabal, Bílek. Naratologie. Praha: Dauphin, 2013
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари