2111148 - Poetika Milana Kundere 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Poetika Milana Kundere 2 | |||
Akronim | 2111148 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Kurs Poetika Milana Kundere 2 koncentrisan je na upoznavanje Kunderine poetike romana kroz izabrana problemska pitanja koja se pojavljuju kroz čitav Kunderin stvaralački opus. Stoga je cilj predmeta, ne samo upoznavanje studenta sa problemima identiteta Kunderinih junaka, sa odnosom subjekta prema istoriji, značenjem lirskog doba i loše vere, nemogućnošću realizovanja dožuanstva u savremenom dobu, odnosom junaka prema telu, već pre svega sticanje znanja i sposobnosti studenta za samostalno istraživanje i uočavanje novih tematskih obrazaca i problemskih pitanja, čiji model je primenljiv za istraživanje opusa i drugih pisaca, različitog poetskog usmerenja. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče sposobnost analiziranje hronološkog književnog stvaralaštva Milana Kundere kroz izdvojena problemska pitanja. Ovladava tumačenjem Kunderine umetnosti romana. Komparativno predstavlja izdvojenu problematiku na celokupnom proznom opusu Milana Kundere. Samostalno istražuje i primenjuje stečena saznanja i zaključke u pisanom radu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Nemogućnost donžuanstva u savremenom svetu i Kunderino tumačenje ovog pojma; Priroda Kunderinog smeha, funkcija ironije i šale u romanu i pripovetkama; Odnos Kunderinih junaka prema istoriji i Kunderino shvatanje istorije; Značenje lirskog doba u poetici romana Milana Kundere i odnos autora prema istom; Tipovi žena u Kunderinoj prozi; tumačenje likova homohisterikus i homosentimentalis; Kunderini junaci pod uticajem loše vere; značenje pojma i njegova povezanost sa Sartrovim Bićem i ništavilom; Problem identiteta Kunderinih junaka; san kao medijum za ispitivanje ljudskog identiteta (tumačenja i primeri); Odnos Kunderinih junaka prema telu; Problem besmrtnosti u Kunderinim romanima. Vek imagologije kao centralna tema Kundrinog romana Besmrtnost; Ontologija vremenitosti – odnos pojedinačnih junaka prema različitim perspektivama vremena (npr. Ludvik Jan, Betina fon Arnim, Helena, Jaroslav, i dr.). | |||
Sadržaj praktične nastave | Idejna, tematska, motivska, naratološka i formalna analiza romana Milana Kundere. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 70 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |