Навигација

Опис предмета

2113128 - Италијански разговорни језик 2

Спецификација предмета
НазивИталијански разговорни језик 2
Акроним2113128
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаДа би могао да полаже испит из Италијанског разговорног језика 2, студент мора имати положен испит из предмета Италијански разговорни језик 1.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ овог предмета јесте стицање напредних знања о структури и специфичним обележјима италијанског разговорног језика. Кроз мултидимензионалан теоријски приступ студенту се предочавају одабране специфичне одлике говорног диксурса на различим нивоима језичке анализе (лексичком, морфолошком и др.), с посебним освртом на синтаксичке, текстуалне и прагматичке структуре италијанског језика.
      Исходи учења (стечена знања)Студент ће стећи основна знања о специфичним одликама италијанског разговорног језика и оспособиће се за њихову примену у реалној језичкој употреби, проучавању и подучавању језика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеСпецифичне одлике италијанског разговорног језика на фонетском, лексичком, морфолошком, синтаксичком и прагматичком нивоу. Употреба глаголских времена и начина у разговорном језику. Поливалентно che, дислокације, „расцепљене реченице“. Кохезија и дискурсни маркери. Говорни и писани корпуси првог и другог језика. Дидактика разговорног језика.
      Садржај практичне наставеИстраживачки рад кроз примену стечених теоријских знања.
      Литература
      1. Ceković, N. (2022). Italijanski razgovorni jezik. Beograd: Filološki fakultet.
      2. Bazzanella, C. (2002). Le facce del parlare. Un approccio pragmatico all’italiano parlato. Firenze: La Nuova Italia.
      3. D’Achille, P. (2003). L’italiano contemporaneo. Bologna: Il Mulino.
      4. Cresti, E. & Panunzi, A. (2013). Introduzione ai corpora dell’italiano. Bologna: Il Mulino.
      5. Ceković-Rakonjac, N. (2013). ITALBEG corpus parlato di italiano L2. Italica Belgradensia, 1, 336-348.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, самосталан рад, рад у групи.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари