2114017 - Франкофонске књижевности Европе и Африке
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Франкофонске књижевности Европе и Африке | |||
Акроним | 2114017 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Франкофонске културе и књижевности | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студент треба да стекне појам о франкофонским књижевностима Белгије, Швајцарске и Африке и о њиховој разноврсности у светлу географских, историјских и друштвених околности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Савладавањем студијског програма студент стиче темељно познавање и разумевање појмова и књижевних појава франкофонске белгијске, швајцарске књижевности и франкофонских афричких књижевности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава се односи на: 1. Књижевност франкофонске Белгије, историјски преглед и перспективе. Обрађују се дела Ш. де Костера, М. Метерлинка, Е. Верхарена,Ф. Хеленса , М. Јурсенар, Ж. Сименона ,С. Лилар. 2. Књижевност франкофонске Швајцарске, историјски преглед и перспективе. Обрађују се дела Б. Констана, Амијела, К. Ф. Рамија, Б. Сандрара, Н. Бувијеа. 3. Франкофонске књижевности земаља Магреба, основне карактеристике. Обрађују се дела Асје Ђебар, Тахара бен Желуна, Амина Малуфа. 4. Црнаштво, историјат и најважнији представници покрета (Сезер, Сенгор, Диоп). Стечена знања омогућују продубљену анализу одређених тематских целина кроз посебан наставни циклус (нпр. Натурализам у франкофонској белгијској књижевности, Женско писмо у франкофонској швајцарској књижевности, Положај и судбина жене у франкофонским књижевностима земаља Магреба и сл.) | |||
Садржај практичне наставе | Примена, утврђивање и проширивање знања стечених у оквиру теоријске наставе кроз вежбе тумачења и анализе одабраних текстова М. Метерлинка, Е. Верхарена, М. Јурсенар, Б. Констана, К. Ф. Рамија, Н. Бувијеа, Асје Ђебар, Амина Малуфа, Емеа Сезера. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, видео и пп презентације. Израда самосталног истраживачког рада уз коришћење библиотечких фондова и одговарајућих интернет сајтова. Континуирана усмена провера савладаности градива. Настава се одвија на француском језику. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 10 |