Navigacija

Opis predmeta

2114017 - Frankofonske književnosti Evrope i Afrike

Specifikacija predmeta
Naziv Frankofonske književnosti Evrope i Afrike
Akronim 2114017
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Frankofonske kulture i književnosti Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Student treba da stekne pojam o frankofonskim književnostima Belgije, Švajcarske i Afrike i o njihovoj raznovrsnosti u svetlu geografskih, istorijskih i društvenih okolnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Savladavanjem studijskog programa student stiče temeljno poznavanje i razumevanje pojmova i književnih pojava frankofonske belgijske, švajcarske književnosti i frankofonskih afričkih književnosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava se odnosi na: 1. Književnost frankofonske Belgije, istorijski pregled i perspektive. Obrađuju se dela Š. de Kostera, M. Meterlinka, E. Verharena,F. Helensa , M. Jursenar, Ž. Simenona ,S. Lilar. 2. Književnost frankofonske Švajcarske, istorijski pregled i perspektive. Obrađuju se dela B. Konstana, Amijela, K. F. Ramija, B. Sandrara, N. Buvijea. 3. Frankofonske književnosti zemalja Magreba, osnovne karakteristike. Obrađuju se dela Asje Đebar, Tahara ben Želuna, Amina Malufa. 4. Crnaštvo, istorijat i najvažniji predstavnici pokreta (Sezer, Sengor, Diop). Stečena znanja omogućuju produbljenu analizu određenih tematskih celina kroz poseban nastavni ciklus (npr. Naturalizam u frankofonskoj belgijskoj književnosti, Žensko pismo u frankofonskoj švajcarskoj književnosti, Položaj i sudbina žene u frankofonskim književnostima zemalja Magreba i sl.)
      Sadržaj praktične nastave Primena, utvrđivanje i proširivanje znanja stečenih u okviru teorijske nastave kroz vežbe tumačenja i analize odabranih tekstova M. Meterlinka, E. Verharena, M. Jursenar, B. Konstana, K. F. Ramija, N. Buvijea, Asje Đebar, Amina Malufa, Emea Sezera.
      Literatura
      1. Jean-Pierre Bertrand, Histoire de la littérature belge francophone 1830-2000, Paris, Fayard, 2003.
      2. Paul Gorceix, Littérature francophone de Belgique et de Suisse,Paris,Nathan, 1999.
      3. Mariannick Schopfel, Les Ecrivains du Maghreb, Paris, Ellipses,2000.
      4. Claire-Neige Jaunet, Les Ecrivains de la négritude, Paris, Ellipses, 2001.
      5. Jean-Louis Joubert, Littératures francophones du Monde arabe, Paris, Ellipses, 1998.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe, diskusije, video i pp prezentacije. Izrada samostalnog istraživačkog rada uz korišćenje bibliotečkih fondova i odgovarajućih internet sajtova. Kontinuirana usmena provera savladanosti gradiva. Nastava se odvija na francuskom jeziku.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi 10
      Seminari 10