2114024 - Синтакса глагола у француском језику 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Синтакса глагола у француском језику 2 | |||
Акроним | 2114024 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање различитим типовима глаголских конструкција у француском језику и механизмима који их генеришу. Развијање способности студената да примењују усвојене структуре у усменом и писменом изражавању. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног предмета студент: ‒ примењује основне принципе конструисања глагола у француском језику; ‒ анализира разлике у значењу при употреби глагола са различитим типовима допуне; ‒ примењује савремене методе граматичке анализе на француски језик у домену синтаксе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Униперсонални глаголи и конструкције. Прономинални глаголи и конструкције. Глаголске перифразе (аспекатске, темпоралне и модалне). Каузативне конструкције: фактитивне и пермисивне (faire + инфинитив, se faire + инфинитив, laisser + инфинитив, se laisser + инфинитив). Конструкције глагола са инфинитивом као допуном (контролни глаголи). Традиционала подела на инфинитивне конструкције и инфинитивне реченице и савремени теоријски приступи. Спона између просте и сложене реченице: Конструкције глагола са реченичном допуном. | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање употребе синтаксички различитих типова глагола и конструкција. Превођење реченица са српског с нагласком на различитим типовима глаголских конструкција и на разликама које у том погледу постоје између француског и српског језика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбања, дискусије, тестови. Интерактивна настава кроз рад на примерима у контексту, анализу обрађеног градива на аутентичним материјалима и дискусију. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |