Навигација

Опис предмета

2114024 - Синтакса глагола у француском језику 2

Спецификација предмета
НазивСинтакса глагола у француском језику 2
Акроним2114024
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезни/изборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаОвладавање различитим типовима глаголских конструкција у француском језику и механизмима који их генеришу. Развијање способности студената да примењују усвојене структуре у усменом и писменом изражавању.
      Исходи учења (стечена знања)Након одслушаног предмета студент: ‒ примењује основне принципе конструисања глагола у француском језику; ‒ анализира разлике у значењу при употреби глагола са различитим типовима допуне; ‒ примењује савремене методе граматичке анализе на француски језик у домену синтаксе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУниперсонални глаголи и конструкције. Прономинални глаголи и конструкције. Глаголске перифразе (аспекатске, темпоралне и модалне). Каузативне конструкције: фактитивне и пермисивне (faire + инфинитив, se faire + инфинитив, laisser + инфинитив, se laisser + инфинитив). Конструкције глагола са инфинитивом као допуном (контролни глаголи). Традиционала подела на инфинитивне конструкције и инфинитивне реченице и савремени теоријски приступи. Спона између просте и сложене реченице: Конструкције глагола са реченичном допуном.
      Садржај практичне наставеУвежбавање употребе синтаксички различитих типова глагола и конструкција. Превођење реченица са српског с нагласком на различитим типовима глаголских конструкција и на разликама које у том погледу постоје између француског и српског језика.
      Литература
      1. Le Goffic, P., Grammaire de la phrase française, Hachette, Paris, 1994.
      2. Papić, M., Gramatika francuskog jezika, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd,1999.
      3. Laenzlinger Ch., Initiation à la syntaxe formelle du français, Peter Lang, Berne, 2003.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      21
      Методе извођења наставеПредавања, вежбања, дискусије, тестови. Интерактивна настава кроз рад на примерима у контексту, анализу обрађеног градива на аутентичним материјалима и дискусију.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари10