2114026 - Синтакса и семантика француских глаголских времена 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Синтакса и семантика француских глаголских времена 2 | |||
Акроним | 2114026 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Синтакса и семантика француских глаголских времена 1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање стандардним и нестандардним употребама глаголских времена у француском. Оспособљавање за књижевно превођење са француског и на француски, за писање есеја и коректно усмено изражавање. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног предмета студент: - објашњава сложеније (стандардне и нестандардне) употребе глаголских времена у француском; - примењује правила и принципе употребе глаголских времена у писменом и усменом изражавању и у превођењу са француског језика на српски и обратно; - пореди темпоралне системе француског и српског језика чиме се оспособљава за контрастивну анализу два језика у домену темпоралности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Значење и употребе антериорног перфекта (le passé antérieur) и плусквамперфекта (le plus-que-parfait). Перифрастични футур и проспективни аспект. Однос простога футура (le futur simple) и перифрастичног футура (le futur périphrastique) и њихове употребе. Антериорни футур (le futur antérieur) и резултативност. Модалне употребе будућих времена. Кондиционал презента (le conditionnel présent) и кондиционал перфекта (le conditionnel passé): темпоралне и модалне употребе. Употребе времена у индиректном и слободном индиректном говору и слагање времена. Значење и употребе субјунктива (le subjonctif). Поређење система временских глаголских облика у француском и у српском језику. | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање стандардних и нестандардних употреба глаголских времена, темпоралних и модалних употреба, употребe времена у индиректном и слободном индиректном говору као и употребe субјунктива. Увежбавање употреба времена у комбинацији са одредбама за временску локализацију, као и са одредбама за трајање. Анализа временских глаголских облика у тексту. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавање, вежбања, дискусија, тестови. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |