Навигација

Опис предмета

2114058 - Дидактика француског језика 2

Спецификација предмета
НазивДидактика француског језика 2
Акроним2114058
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезни/изборни
      Условљеност другим предметимаУслов за полагање: положен испит из предмета Дидактика француског језика 1Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПовезивање теоријског знања са наставном праксом, то јест упућивање будућих наставника страног језика у приступе применљиве у настави, првенствено у оне засноване на савременим дидактичким теоријама. Формирање студената као наставника који размишљају о својој наставној пракси - о понашању у разреду, о избору садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и евалуацији.
      Исходи учења (стечена знања)На крају другог семестра, студенти могу да напишу детаљну припрему за час, да своја знања искористе за писање извештаја са посматрања часа (у школи) и да их претворе у вештину вођeња наставе на француском језику уз примену принципа комуникативног и акционог приступа настави страног језика, у комбинацији са стратегијама из осталих метода.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријска настава обухвата упознавање студената са структуром часа француског језика и писањем припреме за час, с планирањем наставе и везом између образовних стандарда, наставних програма и уџбеника, као и са педагогијом пројекта и евалуацијом. У фокусу теоријске наставе су усмени текстови, односно развијање компетенција слушања, говора и језичког посредовања (медијације), затим и лингвистичких компетенција (лексичке, фонолошке, ортографске), уз упоредну анализу такозваних усмених метода (директне, аудио-оралне, структурално-глобалне аудио-визуелне), с једне стране, и комуникативно-акционог приступа, с друге стране.
      Садржај практичне наставеПрактична настава садржи: (а) симулацију часова које држе сами студенти пред другим студентима, по уџбеницима француског језика за основне и средње школе (или по сопственој замисли), уз примену научених стратегија и писање детаљне припреме за час, и уз анализу те припреме и дискусију о часу; (б) посматрање снимљених часова француског уз писање вођеног извештаја као и посматрање часова у основној или средњој школи уз писање вођеног записника о запажањима; (в) учествовање у реализацији једног пројекта.
      Литература
      1. Јелена Брајовић, Комуникативно-акциони модел наставе француског као страног језика, Београд, Филолошки факултет Универзитета, 2021.
      2. E. Daill, M. Stirman, Oral et gestion du tableau: De la compréhension à la production, Paris, Hachette Livre, 2017.
      3. E. Ravazzolo, V. Traverso, E. Jouin, G. Vigner, Interactions, dialogues, conversations : l’oral en français langue étrangère, Paris, Hachette Livre, 2015.
      4. Jean-Pierre Robert, Évelyne Rosen, Claus Reinhardt, Faire classe en FLE : Une approche actionnelle et pragmatique, Paris, Hachette, 2011.
      5. Оливера Дурбаба, Теорија и пракса учења и наставе страних језикa, Завод за уџбенике, 2011.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      31
      Методе извођења наставеМетода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит
      Практична настава15Усмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари10