2114058 - Дидактика француског језика 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Дидактика француског језика 2 | |||
| Акроним | 2114058 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Француски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
| Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Дидактика француског језика 1 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Повезивање теоријског знања са наставном праксом, то јест упућивање будућих наставника страног језика у приступе применљиве у настави, првенствено у оне засноване на савременим дидактичким теоријама. Формирање студената као наставника који размишљају о својој наставној пракси - о понашању у разреду, о избору садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и евалуацији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На крају другог семестра, студенти могу да напишу детаљну припрему за час, да своја знања искористе за писање извештаја са посматрања часа (у школи) и да их претворе у вештину вођeња наставе на француском језику уз примену принципа комуникативног и акционог приступа настави страног језика, у комбинацији са стратегијама из осталих метода. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теоријска настава обухвата упознавање студената са структуром часа француског језика и писањем припреме за час, с планирањем наставе и везом између образовних стандарда, наставних програма и уџбеника, као и са педагогијом пројекта и евалуацијом. У фокусу теоријске наставе су усмени текстови, односно развијање компетенција слушања, говора и језичког посредовања (медијације), затим и лингвистичких компетенција (лексичке, фонолошке, ортографске), уз упоредну анализу такозваних усмених метода (директне, аудио-оралне, структурално-глобалне аудио-визуелне), с једне стране, и комуникативно-акционог приступа, с друге стране. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава садржи: (а) симулацију часова које држе сами студенти пред другим студентима, по уџбеницима француског језика за основне и средње школе (или по сопственој замисли), уз примену научених стратегија и писање детаљне припреме за час, и уз анализу те припреме и дискусију о часу; (б) посматрање снимљених часова француског уз писање вођеног извештаја као и посматрање часова у основној или средњој школи уз писање вођеног записника о запажањима; (в) учествовање у реализацији једног пројекта. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Метода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 15 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 10 | |||
