2114058 - Дидактика француског језика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дидактика француског језика 2 | |||
Акроним | 2114058 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Дидактика француског језика 1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Повезивање теоријског знања са наставном праксом, то јест упућивање будућих наставника страног језика у приступе применљиве у настави, првенствено у оне засноване на савременим дидактичким теоријама. Формирање студената као наставника који размишљају о својој наставној пракси - о понашању у разреду, о избору садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и евалуацији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају другог семестра, студенти могу да напишу детаљну припрему за час, да своја знања искористе за писање извештаја са посматрања часа (у школи) и да их претворе у вештину вођeња наставе на француском језику уз примену принципа комуникативног и акционог приступа настави страног језика, у комбинацији са стратегијама из осталих метода. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава обухвата упознавање студената са структуром часа француског језика и писањем припреме за час, с планирањем наставе и везом између образовних стандарда, наставних програма и уџбеника, као и са педагогијом пројекта и евалуацијом. У фокусу теоријске наставе су усмени текстови, односно развијање компетенција слушања, говора и језичког посредовања (медијације), затим и лингвистичких компетенција (лексичке, фонолошке, ортографске), уз упоредну анализу такозваних усмених метода (директне, аудио-оралне, структурално-глобалне аудио-визуелне), с једне стране, и комуникативно-акционог приступа, с друге стране. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава садржи: (а) симулацију часова које држе сами студенти пред другим студентима, по уџбеницима француског језика за основне и средње школе (или по сопственој замисли), уз примену научених стратегија и писање детаљне припреме за час, и уз анализу те припреме и дискусију о часу; (б) посматрање снимљених часова француског уз писање вођеног извештаја као и посматрање часова у основној или средњој школи уз писање вођеног записника о запажањима; (в) учествовање у реализацији једног пројекта. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Метода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |