2114058 - Didaktika francuskog jezika 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Didaktika francuskog jezika 2 | |||
Akronim | 2114058 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezni/izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Didaktika francuskog jezika 1 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Povezivanje teorijskog znanja sa nastavnom praksom, to jest upućivanje budućih nastavnika stranog jezika u pristupe primenljive u nastavi, prvenstveno u one zasnovane na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje studenata kao nastavnika koji razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi - o ponašanju u razredu, o izboru sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i evaluaciji. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju drugog semestra, studenti mogu da napišu detaljnu pripremu za čas, da svoja znanja iskoriste za pisanje izveštaja sa posmatranja časa (u školi) i da ih pretvore u veštinu vođenja nastave na francuskom jeziku uz primenu principa komunikativnog i akcionog pristupa nastavi stranog jezika, u kombinaciji sa strategijama iz ostalih metoda. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Teorijska nastava obuhvata upoznavanje studenata sa strukturom časa francuskog jezika i pisanjem pripreme za čas, s planiranjem nastave i vezom između obrazovnih standarda, nastavnih programa i udžbenika, kao i sa pedagogijom projekta i evaluacijom. U fokusu teorijske nastave su usmeni tekstovi, odnosno razvijanje kompetencija slušanja, govora i jezičkog posredovanja (medijacije), zatim i lingvističkih kompetencija (leksičke, fonološke, ortografske), uz uporednu analizu takozvanih usmenih metoda (direktne, audio-oralne, strukturalno-globalne audio-vizuelne), s jedne strane, i komunikativno-akcionog pristupa, s druge strane. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava sadrži: (a) simulaciju časova koje drže sami studenti pred drugim studentima, po udžbenicima francuskog jezika za osnovne i srednje škole (ili po sopstvenoj zamisli), uz primenu naučenih strategija i pisanje detaljne pripreme za čas, i uz analizu te pripreme i diskusiju o času; (b) posmatranje snimljenih časova francuskog uz pisanje vođenog izveštaja kao i posmatranje časova u osnovnoj ili srednjoj školi uz pisanje vođenog zapisnika o zapažanjima; (v) učestvovanje u realizaciji jednog projekta. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“ i sl.). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 10 |