Navigacija

Opis predmeta

2114058 - Didaktika francuskog jezika 2

Specifikacija predmeta
Naziv Didaktika francuskog jezika 2
Akronim 2114058
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezni/izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Didaktika francuskog jezika 1 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Povezivanje teorijskog znanja sa nastavnom praksom, to jest upućivanje budućih nastavnika stranog jezika u pristupe primenljive u nastavi, prvenstveno u one zasnovane na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje studenata kao nastavnika koji razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi - o ponašanju u razredu, o izboru sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i evaluaciji.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Na kraju drugog semestra, studenti mogu da napišu detaljnu pripremu za čas, da svoja znanja iskoriste za pisanje izveštaja sa posmatranja časa (u školi) i da ih pretvore u veštinu vođenja nastave na francuskom jeziku uz primenu principa komunikativnog i akcionog pristupa nastavi stranog jezika, u kombinaciji sa strategijama iz ostalih metoda.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava obuhvata upoznavanje studenata sa strukturom časa francuskog jezika i pisanjem pripreme za čas, s planiranjem nastave i vezom između obrazovnih standarda, nastavnih programa i udžbenika, kao i sa pedagogijom projekta i evaluacijom. U fokusu teorijske nastave su usmeni tekstovi, odnosno razvijanje kompetencija slušanja, govora i jezičkog posredovanja (medijacije), zatim i lingvističkih kompetencija (leksičke, fonološke, ortografske), uz uporednu analizu takozvanih usmenih metoda (direktne, audio-oralne, strukturalno-globalne audio-vizuelne), s jedne strane, i komunikativno-akcionog pristupa, s druge strane.
      Sadržaj praktične nastave Praktična nastava sadrži: (a) simulaciju časova koje drže sami studenti pred drugim studentima, po udžbenicima francuskog jezika za osnovne i srednje škole (ili po sopstvenoj zamisli), uz primenu naučenih strategija i pisanje detaljne pripreme za čas, i uz analizu te pripreme i diskusiju o času; (b) posmatranje snimljenih časova francuskog uz pisanje vođenog izveštaja kao i posmatranje časova u osnovnoj ili srednjoj školi uz pisanje vođenog zapisnika o zapažanjima; (v) učestvovanje u realizaciji jednog projekta.
      Literatura
      1. Jelena Brajović, Komunikativno-akcioni model nastave francuskog kao stranog jezika, Beograd, Filološki fakultet Univerziteta, 2021.
      2. E. Daill, M. Stirman, Oral et gestion du tableau: De la compréhension à la production, Paris, Hachette Livre, 2017.
      3. E. Ravazzolo, V. Traverso, E. Jouin, G. Vigner, Interactions, dialogues, conversations : l’oral en français langue étrangère, Paris, Hachette Livre, 2015.
      4. Jean-Pierre Robert, Évelyne Rosen, Claus Reinhardt, Faire classe en FLE : Une approche actionnelle et pragmatique, Paris, Hachette, 2011.
      5. Olivera Durbaba, Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika, Zavod za udžbenike, 2011.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      3 1
      Metode izvođenja nastave Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“ i sl.).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 10