2114075 - Историја француског језика 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја француског језика 1 | |||
Акроним | 2114075 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Латински језик 4 или (за студенте других модула) предзнање француског и латинског језика. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са историјским развојем француског језика од латинске епохе до савременог француског, нарочито на плану гласовног развоја. Развијање способности за повезивање дијахронијских појава и њихових последица у савременом француском језику. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног и савладаног предмета студент познаје гласовни развој од латинскога до савременог француског језика и у стању је да разуме механизме који су довели до тога развоја. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Порекло француског језика. Класични латински језик и вулгарни латинитет. Социолингвистичка слика латинског језика у доба Републике и Царства. Романизација Галије. Северни и јужни дијалекти. Развој северних до модернога француског и јужних до окситанскога. Етапе развоја француског језика. Гласовни развој: Промена природе латинских самогласника. Самогласник у ненаглашеној пенултими, ултими и хијату. Романска и галска дифтонгација. Протетички самогласник. Потпорни самогласник. Назализације и деназализација. Романска и галска палатализација. Лажне палатализације. Развој сугласника у слабом положају. Прелазни сугласник. Сугласничке скупине. Вокализација /k/, /l/ и /ʎ/. Развој и редукција африката. Стандардизација француског језика. Примена теоријског градива на репрезентативним текстовима из различитих периода развоја француског језика. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, анализа текстова из различитих периода развоја француског језика, тестови. Комуникативна настава кроз дискусију о језичким променама. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |