2114122 - Морфосинтакса француског језика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Морфосинтакса француског језика 2 | |||
Акроним | 2114122 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање и развијање способности за граматичку анализу реченице, са нагласком на основним морфосинтаксичким и семантичким својствима синтаксичких јединица. Овладавање основним употребама француског члана и других детерминаната. Разграничење употреба тзв. одређених детерминаната (одређеног члана, присвојних и показних детерминаната). Овладавање употребама заменица у француском језику, с посебним нагласком на редоследу личних и прилошких заменица у различитим реченичним модалитетима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног предмета студент: - примењује принципе употребе одређених и неодређених детерминаната, са нагласком на француском члану; - oбјашњава разлике између одређеног, неодређеног и партитивног члана у тексту; - примењује правила употребе заменица, с нагласком на редоследу личних и прилошких заменица; - разуме принципе конгуренције како на нивоу нивоу реченице тако и на нивоу именичке синтагме. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Детерминанти у француском језику и типови именичких синтагми (одређене, неодређене и квантификаторске синтагме). Разграничење детерминаната и придева. Неодређени, одређени и партитивни члан (основне употребе и изостављање члана). Посесиви и демонстративи (детерминанти и заменице). Личне и прилошке заемнице и њихов редослед у зависности од реченичног модалитета. Релативне и упитне заменице. Неодређене заменице. Род и број именица и придева и феномен конгруенције. | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање употреба члана и осталих детерминаната, личних и прилошких заменица (облици, функције и редослед), присвојних, показних, релативних и упитних заменица. Увежбавање слагања глагола са субјектом и партиципа са заменичким објектом с посебним нагласком на неправилним глаголским формама. Превођење једноставнијих реченица са српског на француски са акцентом на употребама француског члана и заменица. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавање, вежбања, дискусија, тестови | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |