2115011 - Хиспанске културе 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Хиспанске културе 1 | |||
| Акроним | 2115011 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Препознавање главних особености и тенденција шпанске културе кроз репрезентативна дела, као и сагледавање њених културних, уметничких, естетских и хуманистичких вредности. Развијање личног критичог става који ће омогућити формулисање вредносних судова о обележјима, делима и ауторима шпанске културе. Стицање способности да одређена шпанска уметничка дела буду сагледана у контексту целокупне шпанске, али и светске културе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче неопходна знања о настанку, развоју, правцима и главним особеностима шпанске културе и уметности од првих познатих трагова до данас. Развија лични критички став који му омогућава да формулише вредносне судове о обележјима, делима и ауторима шпанске културе и уметности кроз историју. Стиче способност да правилно реципира главна уметничка дела и културне феномене различитих епоха, као и да сагледа њиховe културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Дефинисање појмова: култура, хиспански, хиспаноамерички, латиноамерички, иберијски; хиспанска култура и уметност. Култура на шпанском говорном подручју. Уметност на тлу Шпаније у праисторији. Грчка, феничанска и келтиберска уметност. Римска Хиспанија. Романизација Иберијског полуострва- латински језик и римска античка култура. Визиготска Хиспанија. Старо хиспанско богослужење. Средњовековна уметност на тлу Шпаније. Маварска цивилизација: Ал-Андалус. Развој и домети јеврејске културе на тлу средњовековне Шпаније. Шпанске хришћанске краљевине током средњег века. Романика и готика. Грегоријанско појање. Трубадурска музика и и народно лирско једногласје. Епски спевови и идеологија реконкисте. Откриће Америке, уједињење Шпаније. Предренесанса у сликарству, књижевности, архитектури и музици. Шпанија у време колонијалног ширења. Време Карла V и Филипа II. Siglos de Oro. Ренесанса. Велики шпански сликари, музичари и књижевници XVI века и XVII века.Просветитељство и неокласицизам у музици и књижевности. Француски утицаји на шпанску уметност. Гоја. Предромантизам. XIX век: Романтизам, реализам, импресионизам и модернизам. Национализам у музици, књижевности и сликарству. Генерација 1898. Шпанска уметност XX века. Центри шпанске уметности с почетка XX века: Барселона и Мадрид. Рађање кинематографије. Генерација 27. Великани шпанског сликарства и музике XX века. Шпански грађански рат и уметност. Шпанска култура у егзилу. Савремене тенденције у шпанској уметности. | |||
| Садржај практичне наставе | Нема. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми, самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). Читање дела, тумачење текстова, састави, експозеи, преводи и расправе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
