Навигација

Опис предмета

2115044 - Шпанска књижевност 4

Спецификација предмета
НазивШпанска књижевност 4
Акроним2115044
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаОдслушан предмет Шпанска књижевност 3.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са биографијом и стваралаштвом највећег шпанског писца, Мигела де Сервантеса, у историјском, културолошком и књижевном окружењу ренесансне и барокне Шпаније.
    Исходи учења (стечена знања)Kроз теоријска предавања и анализу дела студент разуме на каквим основама почива Сервантесов књижевни систем, пре свега на подручју прозе, али и драме и поезије, и које га естетске и хуманистичке вредности надахњују. Развија способност да сагледа Сервантеса у контексту шпанске књижевности ренесансе и барока, али и свеукупне светске и европске културне баштине.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеБиографија Мигела де Сервантеса и њен одраз у пишчевом књижевном стваралаштву. Песнички почеци. Сервантесова приврженост позоришту и драмска дела: трагедија "Numancia", комедије и међуигре. Проза. "Дон Kихот од Манче": генеза, структура, теме, мотиви, ликови, однос наспрам витешког романа, наративна техника. Пројекција кроз време, преводи и утицај. Сервантесове новеле.
    Садржај практичне наставеЧитање и тумачење одабраних одломака из Сервантесовог опуса - песништва, прозе и драме.
    Литература
    1. Ljiljana Pavlović-Samurović, Knjiga o Servantesu. Beograd, Naučna, 2002.
    2. Ljiljana Pavlović-Samurović, Don Kihot Migela de Servantesa. Beograd, ZUNS, 1982.
    3. F. Pedraza, M. Rodríguez, Manual de literatura española, vol. 2, Tafalla, Cénlit, 1980
    4. E. Riley, Introducción al Quijote. Barcelona, Crítica, 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеПредавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми као и самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). Читање дела, тумачење текстова, састави, експозеи, преводи и расправе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит60
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40