2115045 - Шпанска књижевност 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 5 | |||
Акроним | 2115045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Одслушан предмет Шпанска књижевност 4. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање релевантних сазнања о периоду шпанског барока и његовим политичким, друштвеним и културним обележјима. Усвајање информација о књижевним карактеристикама епохе, као и најзначајнијим ауторима и њиховим остварењима, на подручју драме и позоришта. Упознавање са новом комедијом у теорији и пракси, као и њеним одјеком у европском и светском контексту, али и Србији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче неопходна знања о шпанској класичној драми (новој комедији) и позоришном животу на Иберијском полуострву (1580-1650). Оспособљава се за разумевање драмског система Лопеа де Веге, његових формалних и садржинских обележја које, потом, препознаје у делима бројних следбеника. Оспособљава се да процени њихову високу уметничку вредност и да препозна на чему она почивају, како у контексту шпанске књижевности, тако и светске литерарне баштине. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам барока у шпанској књижевности. Културно-историјски контекст. Опште карактеристике. Cultismo (culteranismo), conceptismo. Шпанско национално позориште. Најзначајније драмске врсте: comedia nueva, tragedia, auto sacramental, entremés. Организација позоришног живота; corrales de comedias. Lope de Vega. Arte nuevo de hacer comedias. Полемика о новој комедији. Лопеове драме на теме из националне историје и легенде; комедије. Лопеови следбеници. Тирсо де Молина. El burlador de Sevilla - настајање мита о дон Хуану. Друга етапа нове комедије. Calderón de la Barca. Filozofska drama La vida es sueño. Остала дела; El alcalde de Zalamea. Autosakramentali La vida es sueño i El gran teatro del mundo. Шпанска барокна драма у Србији. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбања, читање дела, тумачење и анализа текстова, писани радови, експозеи и расправе. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. Коришћење електронских ресурса препоручених преко платформе MOODLE. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, читање дела, тумачење и анализа текстова, писани радови, експозеи и расправе. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. Коришћење електронских ресурса и рад преко платформе MOODLE. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |