2115045 - Španska književnost 5
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Španska književnost 5 | |||
| Akronim | 2115045 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan predmet Španska književnost 4. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje relevantnih saznanja o periodu španskog baroka i njegovim političkim, društvenim i kulturnim obeležjima. Usvajanje informacija o književnim karakteristikama epohe, kao i najznačajnijim autorima i njihovim ostvarenjima, na području drame i pozorišta. Upoznavanje sa novom komedijom u teoriji i praksi, kao i njenim odjekom u evropskom i svetskom kontekstu, ali i Srbiji. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče neophodna znanja o španskoj klasičnoj drami (novoj komediji) i pozorišnom životu na Iberijskom poluostrvu (1580-1650). Osposobljava se za razumevanje dramskog sistema Lopea de Vege, njegovih formalnih i sadržinskih obeležja koje, potom, prepoznaje u delima brojnih sledbenika. Osposobljava se da proceni njihovu visoku umetničku vrednost i da prepozna na čemu ona počivaju, kako u kontekstu španske književnosti, tako i svetske literarne baštine. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam baroka u španskoj književnosti. Kulturno-istorijski kontekst. Opšte karakteristike. Cultismo (culteranismo), conceptismo. Špansko nacionalno pozorište. Najznačajnije dramske vrste: comedia nueva, tragedia, auto sacramental, entremés. Organizacija pozorišnog života; corrales de comedias. Lope de Vega. Arte nuevo de hacer comedias. Polemika o novoj komediji. Lopeove drame na teme iz nacionalne istorije i legende; komedije. Lopeovi sledbenici. Tirso de Molina. El burlador de Sevilla - nastajanje mita o don Huanu. Druga etapa nove komedije. Calderón de la Barca. Filozofska drama La vida es sueño. Ostala dela; El alcalde de Zalamea. Autosakramentali La vida es sueño i El gran teatro del mundo. Španska barokna drama u Srbiji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa preporučenih preko platforme MOODLE. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, čitanje dela, tumačenje i analiza tekstova, pisani radovi, ekspozei i rasprave. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. Korišćenje elektronskih resursa i rad preko platforme MOODLE. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
