2115047 - Шпанска књижевност 7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 7 | |||
Акроним | 2115047 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Одслушани предмети Шпанска књижевност 1–6. Позитивно оцењене предиспитне активности на предмету Шпанска књижевност 7. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање, разумевање и анализа главних одлика, тенденција и покрета шпанске књижевности 18. и 19. века, њене културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности. Студенти су оспособљени за развијање личног критичког и вредносног става о покретима, тенденцијама и делима епохе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент самостално тумачи књижевноуметничке текстове шпанске књижевности 18. и 19. века, у потпуности је овладао техникама тумачења и интерпретације. Активно повезује, синтетички и аналитички разматра међуодносе књижевности, културе, историје и друштва епохе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 18. век – Историјски, друштвени и културни контекст. Просветитељство и неокласицизам. Поетика неокласицизма: Игнасио де Лусан, Поетика. Гаспар Мелћор де Ховељанос. Бенито Херонимо Фејхо. Неокласичарско позориште. Трагедија: Рахела, Висентеа Гарсија де ла Уерте. Неокласичарска комедија: Девојачко „да“, Леандра Фернандес де Моратина. 19. век – Романтизам. Књижевни родови у романтизму. Маријано Хосе де Лара, Чланци. Анхел де Сааведра, војвода од Риваса, Дон Алваро или снага усуда. Хосе Сориља, Дон Хуан Тенорио. Постромантизам. Густаво Адолфо Бекер, Риме. Реализам и натурализам: роман, приповетка, позориште. Поетика романа шпанског реализма и натурализма. Најзначајнији представници и дела: Педро Антонио де Аларкон, Хосе Марија де Переда, Бенито Перес Галдос, Хуан Валера, Леополдо Алас Кларин, Емилија Пардо Басан и други значајни аутори. | |||
Садржај практичне наставе | Разговор о делима обавезне лектире и анализа одабраних одломака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, самосталан рад (истраживање, претраживање, итд.), тумачење одабраних одломака, учење уз помоћ компјутера, итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 35 |