2115047 - Španska književnost 7
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Španska književnost 7 | |||
| Akronim | 2115047 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Odslušani predmeti Španska književnost 1–6. Pozitivno ocenjene predispitne aktivnosti na predmetu Španska književnost 7. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Poznavanje, razumevanje i analiza glavnih odlika, tendencija i pokreta španske književnosti 18. i 19. veka, njene kulturne, umetničke, estetske i humanističke vrednosti. Studenti su osposobljeni za razvijanje ličnog kritičkog i vrednosnog stava o pokretima, tendencijama i delima epohe. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student samostalno tumači književnoumetničke tekstove španske književnosti 18. i 19. veka, u potpunosti je ovladao tehnikama tumačenja i interpretacije. Aktivno povezuje, sintetički i analitički razmatra međuodnose književnosti, kulture, istorije i društva epohe. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 18. vek – Istorijski, društveni i kulturni kontekst. Prosvetiteljstvo i neoklasicizam. Poetika neoklasicizma: Ignasio de Lusan, Poetika. Gaspar Melćor de Hoveljanos. Benito Heronimo Fejho. Neoklasičarsko pozorište. Tragedija: Rahela, Visentea Garsija de la Uerte. Neoklasičarska komedija: Devojačko „da“, Leandra Fernandes de Moratina. 19. vek – Romantizam. Književni rodovi u romantizmu. Marijano Hose de Lara, Članci. Anhel de Saavedra, vojvoda od Rivasa, Don Alvaro ili snaga usuda. Hose Sorilja, Don Huan Tenorio. Postromantizam. Gustavo Adolfo Beker, Rime. Realizam i naturalizam: roman, pripovetka, pozorište. Poetika romana španskog realizma i naturalizma. Najznačajniji predstavnici i dela: Pedro Antonio de Alarkon, Hose Marija de Pereda, Benito Peres Galdos, Huan Valera, Leopoldo Alas Klarin, Emilija Pardo Basan i drugi značajni autori. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Razgovor o delima obavezne lektire i analiza odabranih odlomaka. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, samostalan rad (istraživanje, pretraživanje, itd.), tumačenje odabranih odlomaka, učenje uz pomoć kompjutera, itd. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 35 | |||
