Навигација

Опис предмета

2125026 - Албански језик 6

Спецификација предмета
НазивАлбански језик 6
Акроним2125026
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаИспуњене предистпитне обавезе из предмета Албански језик 5Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање целовите слике и основних знања о синтакси албанског језика.
      Исходи учења (стечена знања)Студент стиче шири увид у појмовни апарат синтаксе албанског језика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Зависни реченични чланови. 2. Шта су зависни реченични чланови? 3. Класификација других реченичних чланова. 4. Одредбе. Атрибутивна одредба (по композицији, правцу, спајању). 5. Атрибутивна одредба (по спајању). Апозиција; вежбања. 6. Објекат. Прави објекат; вежбања. 7. Неправи објекат. Неправи објекат без предлога; вежбања. 8. Записивање објекта са краћим облицима, вежбања. 9. Неправи објекат. Неправи објекат са предлогом; вежбања. 10. Прилошка одредба: за место и време; вежбања. 11. Прилошка одредба: за узрок и циљ; вeжбања. 12. Прилошка одредба: за начин и количину; вежбања. 13. Именски део предиката; уз глагол; вежбања. 14. Именски део предиката; уз придев; вежбања. 15. Именски део предиката; уз глаголску именицу; вежбања.
      Садржај практичне наставеКратка рекапитулација усвојених теоријских знања током предавања. Продубљивање основних појмова путем анализе аутентичног језичког материјала. Излагање студената и дискусије о резултатима.
      Литература
      1. Dhima, Thoma (2008), Gjuha shqipe, Sintaksa, SHBLU, Tiranë.
      2. Gramatika e gjuhës shqipe (2002), Sintaksa, ASHSH/IGJL, Tiranë.
      3. Çeliku, Mehmet (2012), Sintaksë e gjuhës shqipe, (Përbërësit sintaksorë), Ilar,Tiranë.
      4. Topalli, Tefë (2007), Gramatika nëpërmjet teksti (Ushtrime sintakse), Enti botues Poligrafik, Shkodër.
      5. Gramatika e gjuhës shqipe II (Sintaksa) (1997), ASHSH, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставе1.Интерактивна предавања са активним учешћем студената и перманентно развијање дискусије. 2.Вежбе које се састоје у концизном обнављању основних појмова синтаксе.. Активан, проблемски оријентисан, аналитички и критички приступ аутентичном језичком материјалу. 3. Усмено излагање студената.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари