Навигација

Опис предмета

2125027 - Албански језик 7

Спецификација предмета
НазивАлбански језик 7
Акроним2125027
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Албански језик 6Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је стицање знања вишег нивоа о проблемима из опште теорије синтаксе. Оспособљавање студената за разумевање и правилно примењивање знања из албанске синтаксе у свакодневном говору и писању.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти упознају и даље развијају структуру и природу сложених зависних реченица у албанском језику, као и њихову повезаност са одређеним комуникацијским потребама, чиме стичу компетенцију да их адекватно примењују, рашчлане и анализирају.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Сложена реченица. Значење и грађење (конструкција) сложене реченице; 2. Средства за формирање сложене реченице. Класификација сложених реченица; 3. Сложена независна реченица: саставна, супротна, вежбе; 4. Сложена независна реченица: искључна, закључна, вежбе; 5. Сложена зависна реченица. Шта је? 6. Грађење зависне реченице. Вредност неких везних средстава; 7. Класификација сложених зависних реченица; 8. Изрична зависно-сложена реченица са везницима; вежбе; 9. Изрична зависно-сложена реченица са везницима; показна; вежбе; 10. Изрична зависно-сложена реченица са везницима; подстицајне и жељне; вежбања; 11. Изрична зависно-сложена реченица са везницима; упитна, вежбања; 12. Изрична зависно-сложена реченица са заменицама (синтетчке); вежбање; 13. Односна зависно-сложена реченица; вежбања; 14. Односна зависно-сложена реченица; којом се нешто истиче, дескриптивна, вежбања; 15. Односна зависно-сложена реченица; апозицијска, експликативна; вежбања.
      Садржај практичне наставеКратка рекапитулација усвојених теоријских знања током предавања практична вежбања са конкретним примерима за сваку врсту сложенух реченица.
      Литература
      1. Dhima, Thoma (2008), Gjuha shqipe, Sintaksa, SHBLU, Tiranë
      2. Gramatika e gjuhës shqipe (2002), Sintaksa, Tiranë
      3. Çeliku, Mehmet (2012), Sintaksë e gjuhës shqipe, (Përbërësit sintaksorë), Tiranë
      4. Topalli, Tefë (2007), Gramatika nëpërmjet teksti (Ushtrime sintakse),Shkodër
      5. Akademia e Shkencave e Republikës së Shqipërisë (1997), Gramatika e gjuhës shqipe II (Sintaksa), Tiranë
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставеВежбе које се састоје у концизном обнављању основних појмова из синтаксе. Усмено излагање студената.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари