Navigacija

Opis predmeta

2125027 - Albanski jezik 7

Specifikacija predmeta
Naziv Albanski jezik 7
Akronim 2125027
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz predmeta Albanski jezik 6 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Cilj kursa je sticanje znanja višeg nivoa o problemima iz opšte teorije sintakse. Osposobljavanje studenata za razumevanje i pravilno primenjivanje znanja iz albanske sintakse u svakodnevnom govoru i pisanju.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti upoznaju i dalje razvijaju strukturu i prirodu složenih zavisnih rečenica u albanskom jeziku, kao i njihovu povezanost sa određenim komunikacijskim potrebama, čime stiču kompetenciju da ih adekvatno primenjuju, raščlane i analiziraju.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Složena rečenica. Značenje i građenje (konstrukcija) složene rečenice; 2. Sredstva za formiranje složene rečenice. Klasifikacija složenih rečenica; 3. Složena nezavisna rečenica: sastavna, suprotna, vežbe; 4. Složena nezavisna rečenica: isključna, zaključna, vežbe; 5. Složena zavisna rečenica. Šta je? 6. Građenje zavisne rečenice. Vrednost nekih veznih sredstava; 7. Klasifikacija složenih zavisnih rečenica; 8. Izrična zavisno-složena rečenica sa veznicima; vežbe; 9. Izrična zavisno-složena rečenica sa veznicima; pokazna; vežbe; 10. Izrična zavisno-složena rečenica sa veznicima; podsticajne i željne; vežbanja; 11. Izrična zavisno-složena rečenica sa veznicima; upitna, vežbanja; 12. Izrična zavisno-složena rečenica sa zamenicama (sintetčke); vežbanje; 13. Odnosna zavisno-složena rečenica; vežbanja; 14. Odnosna zavisno-složena rečenica; kojom se nešto ističe, deskriptivna, vežbanja; 15. Odnosna zavisno-složena rečenica; apozicijska, eksplikativna; vežbanja.
      Sadržaj praktične nastave Kratka rekapitulacija usvojenih teorijskih znanja tokom predavanja praktična vežbanja sa konkretnim primerima za svaku vrstu složenuh rečenica.
      Literatura
      1. Dhima, Thoma (2008), Gjuha shqipe, Sintaksa, SHBLU, Tiranë
      2. Gramatika e gjuhës shqipe (2002), Sintaksa, Tiranë
      3. Çeliku, Mehmet (2012), Sintaksë e gjuhës shqipe, (Përbërësit sintaksorë), Tiranë
      4. Topalli, Tefë (2007), Gramatika nëpërmjet teksti (Ushtrime sintakse),Shkodër
      5. Akademia e Shkencave e Republikës së Shqipërisë (1997), Gramatika e gjuhës shqipe II (Sintaksa), Tiranë
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 1
      Metode izvođenja nastave Vežbe koje se sastoje u konciznom obnavljanju osnovnih pojmova iz sintakse. Usmeno izlaganje studenata.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari