Навигација

Опис предмета

2125042 - Албанска књижевност 2

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 2
Акроним2125042
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из Албанске књижевности 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са зачецима албанске књижевности. Хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе.
    Исходи учења (стечена знања)По завршетку предмета студент добро познаје обрађену област и примењује стечена знања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1. Сјај Оријента. 2. Муслиманска књижевност 18. века и почетка 19. века. 3. Историјски и културни услови. 4. Писци албанског порекла који пишу на турском језику. 5. Књижевност Бекташија. 6. Главни представници књижевности Бекташија. 7. Други писци тог периода. 8. Византијско наслеђе. 9. Списи у православној традицији у 18. веку и на почетку 19. века. 10. Несклад културног идентитета. 11. Албански са грчким алфабетом. 12. Албански са другим писмима. 13. Култура Москопоље (Voskopojë), утицај на албанско писање. 14. Речници и граматике. 15. Неки од најважнијих аутора. 16. Закључци.
    Садржај практичне наставеАнализа дела, текстова. Вежбе.
    Литература
    1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
    2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
    3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”.
    4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
    5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит40
    Практична настава20Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари