2125043 - Албанска књижевност 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Албанска књижевност 3 | |||
Акроним | 2125043 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Претходно положен испит из Албанске књижевности 2 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са албанском књижевношћу 18. и 19. века и албанском књижевношћу Препорода. Хронолошко упознавање са врдностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе (у оквиру дотичних књижевних праваца или не). | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку предмета студент добро познаје обрађену област и примењује стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, анализира књижевне догађаје, тумачи и вреднује разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Арбрешка литература у 18. и 19. веку /Албанска емиграција у Италију/. Арбрешка литература у 18. веку. 2. Новији трагови католичких списа у Албанији 18. века. 3. Јероним Де Рада (Jeronim De Rada) (анализа и интерпретација дела) и албанска књижевност 19. века. 4. Песници романтичари: Франческо Сантори (Françesk Santori), Гаврил Дара и Риу (Gavril Dara i Riu) и Зеф Серембе (Zef Serembe). 5. Остали арбрешки писци 19. века, Допринос арбрешиких писаца и научника који пишу на италијанском језику. 6. Муслиманска и бекташијска књижевност 1850-1950. Бекташијска уметност. Пропадање муслиманске традиције. 7. Ренесансно раздобље. Албанска национална књижевност Препорода. Почеци националне свести (1830-1850). 8. Скадарска католичка књижевност средином 19. века. 9. Браћа Фрашери (Frashëri) и књижевност националног романтизма ренесансе. 10. Наим Фрашери (Naim Frashëri), читање, анализа и тумачење текста. 11. Питање књижевности јужне Албаније под грчким културним утицајем. 12. Скадарски писци северних Гега. 13. Покушај оснивања школе. Откриће усмене књижевности. Рођење албанског новинарства. 14. Друге фигуре ренесансне књижевности. 15. Закључци. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |