Навигација

Опис предмета

2125043 - Албанска књижевност 3

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 3
Акроним2125043
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПретходно положен испит из Албанске књижевности 2Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са албанском књижевношћу 18. и 19. века и албанском књижевношћу Препорода. Хронолошко упознавање са врдностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе (у оквиру дотичних књижевних праваца или не). 
      Исходи учења (стечена знања)По завршетку предмета студент добро познаје обрађену област и примењује стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, анализира књижевне догађаје, тумачи и вреднује разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Арбрешка литература у 18. и 19. веку /Албанска емиграција у Италију/. Арбрешка литература у 18. веку. 2. Новији трагови католичких списа у Албанији 18. века. 3. Јероним Де Рада (Jeronim De Rada) (анализа и интерпретација дела) и албанска књижевност 19. века. 4. Песници романтичари: Франческо Сантори (Françesk Santori), Гаврил Дара и Риу (Gavril Dara i Riu) и Зеф Серембе (Zef Serembe). 5. Остали арбрешки писци 19. века, Допринос арбрешиких писаца и научника који пишу на италијанском језику. 6. Муслиманска и бекташијска књижевност 1850-1950. Бекташијска уметност. Пропадање муслиманске традиције. 7. Ренесансно раздобље. Албанска национална књижевност Препорода. Почеци националне свести (1830-1850). 8. Скадарска католичка књижевност средином 19. века. 9. Браћа Фрашери (Frashëri) и књижевност националног романтизма ренесансе. 10. Наим Фрашери (Naim Frashëri), читање, анализа и тумачење текста. 11. Питање књижевности јужне Албаније под грчким културним утицајем. 12. Скадарски писци северних Гега. 13. Покушај оснивања школе. Откриће усмене књижевности. Рођење албанског новинарства. 14. Друге фигуре ренесансне књижевности. 15. Закључци.
      Садржај практичне наставеАнализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе.
      Литература
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит40
      Практична настава15Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари