2125044 - Албанска књижевност 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Албанска књижевност 4 | |||
Акроним | 2125044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из Албанске књижевности 3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са албанском књижевношћу 20. века до 1944. године. Хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе (у оквиру дотичних књижевних праваца или не). | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку предмета студент добро познаје обрађену област и примењује стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, анализира књижевне догађаје, тумачи и вреднује разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Токови албанске књижевности од почетка 20. века до 1944. године. 2. Историјски преглед периода независности. 3. Песници прелазног периода. Андон Зако Чајупи (Andon Zako Çajupi), читање, анализа и интерпретација дела. 4. Ндре Мједа (Ndre Mjeda), читање, анализа и интерпретација дела. 5. Асдрени (Asdreni), читање, анализа и интерпретација дела. 6. Албанска дијаспора у Америци. Фаик бег Коница (Faik Bej Konica), читање, анализа и интерпретација дела. 7. Фан Ноли (Fan Noli), читање, анализа и интерпретација дела. 8. Ђерђ Фишта (Gjergj Fishta), читање, анализа и интерпретација дела. 9. Миђени (Migjeni), читање, анализа и интерпретација дела. 10. Љасгуш Порадеци (Lasgush Poradeci), читање, анализа и интерпретација дела. 11. Остали албански песници пре него што су комунисти преузели власт. 12. Ернест Колићи (Ernest Koliqi), читање, анализа и интерпретација дела. 13. Митруш Кутели (Mitrush Kuteli), читање, анализа и интерпретација дела. 14. Развој драме до 1944. 15. Културни значај тридесетих година. Закључци. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |