Навигација

Опис предмета

2125044 - Албанска књижевност 4

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 4
Акроним2125044
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из Албанске књижевности 3Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са албанском књижевношћу 20. века до 1944. године. Хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе (у оквиру дотичних књижевних праваца или не). 
      Исходи учења (стечена знања)По завршетку предмета студент добро познаје обрађену област и примењује стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, анализира књижевне догађаје, тумачи и вреднује разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Токови албанске књижевности од почетка 20. века до 1944. године. 2. Историјски преглед периода независности. 3. Песници прелазног периода. Андон Зако Чајупи (Andon Zako Çajupi), читање, анализа и интерпретација дела. 4. Ндре Мједа (Ndre Mjeda), читање, анализа и интерпретација дела. 5. Асдрени (Asdreni), читање, анализа и интерпретација дела. 6. Албанска дијаспора у Америци. Фаик бег Коница (Faik Bej Konica), читање, анализа и интерпретација дела. 7. Фан Ноли (Fan Noli), читање, анализа и интерпретација дела. 8. Ђерђ Фишта (Gjergj Fishta), читање, анализа и интерпретација дела. 9. Миђени (Migjeni), читање, анализа и интерпретација дела. 10. Љасгуш Порадеци (Lasgush Poradeci), читање, анализа и интерпретација дела. 11. Остали албански песници пре него што су комунисти преузели власт. 12. Ернест Колићи (Ernest Koliqi), читање, анализа и интерпретација дела. 13. Митруш Кутели (Mitrush Kuteli), читање, анализа и интерпретација дела. 14. Развој драме до 1944. 15. Културни значај тридесетих година. Закључци.
      Садржај практичне наставеАнализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе.
      Литература
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит40
      Практична настава15Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари