2125044 - Albanska književnost 4
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Albanska književnost 4 | |||
Akronim | 2125044 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz Albanske književnosti 3 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću 20. veka do 1944. godine. Hronološko upoznavanje sa vrednostima i razmatranje razvoja književnog procesa, s posebnim naglaskom na najistaknutije i najreprezentativnije autore (u okviru dotičnih književnih pravaca ili ne). | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku predmeta student dobro poznaje obrađenu oblast i primenjuje stečena znanja: teorijske koncepte, ključna znanja o književnim strujama, analizira književne događaje, tumači i vrednuje razne tekstove u smislu strukture, sadržaja, umetničke i životne filozofije i dr. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Tokovi albanske književnosti od početka 20. veka do 1944. godine. 2. Istorijski pregled perioda nezavisnosti. 3. Pesnici prelaznog perioda. Andon Zako Čajupi (Andon Zako Çajupi), čitanje, analiza i interpretacija dela. 4. Ndre Mjeda (Ndre Mjeda), čitanje, analiza i interpretacija dela. 5. Asdreni (Asdreni), čitanje, analiza i interpretacija dela. 6. Albanska dijaspora u Americi. Faik beg Konica (Faik Bej Konica), čitanje, analiza i interpretacija dela. 7. Fan Noli (Fan Noli), čitanje, analiza i interpretacija dela. 8. Đerđ Fišta (Gjergj Fishta), čitanje, analiza i interpretacija dela. 9. Miđeni (Migjeni), čitanje, analiza i interpretacija dela. 10. Ljasguš Poradeci (Lasgush Poradeci), čitanje, analiza i interpretacija dela. 11. Ostali albanski pesnici pre nego što su komunisti preuzeli vlast. 12. Ernest Kolići (Ernest Koliqi), čitanje, analiza i interpretacija dela. 13. Mitruš Kuteli (Mitrush Kuteli), čitanje, analiza i interpretacija dela. 14. Razvoj drame do 1944. 15. Kulturni značaj tridesetih godina. Zaključci. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |