2125045 - Албанска књижевност 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Албанска књижевност 5 | |||
Акроним | 2125045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Претходно положен испит из предмета Албанска књижевност 4 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Историја савремене албанске књижевности (од 1944. године до 1985. године) је један од кључних предмета који утиче на историјско-књижевно формирање студената албанске књижевности. Посебна пажња се посвећује зачетку књижевне самосвести и изражавању књижевног мишљења и албанске књижевне критике. Упознавање студената са савременом албанском књижевношћу, хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе у Албанији (у оквиру дотичних књижевних праваца). Упознавање са политичким и историјским условима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће на крају овог курса бити у стању да јасно уочавају и разликују поетске карактеристике сваког појединачног аутора који се налази у програму овог курса, стичу потребна знања о карактеристикама савремене албанске књижевности. Оспособљени су да прате неколико парадигми развоја албанске књижевности: према књижевним родовима, према темама и мотивима; према хронологији аутора и њихових дела итд. У стању су да сагледају процес развоја ове фазе албанске књижевности и у једном ширем контексту. По завршетку курса студенти морају да познају и спроводе стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, да анализирају књижевне догађаје у Албанији, и, да тумаче и вреднују (оцењују) разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Књижевност под режимом Енвера Хоџе (од 1944, године до 1985. године) и излазак из изолације; 2. Политички и историјски услови; 3. Талас социјалистичког реализма; 4. Послератна албанска књижевност до 1961. године; 5. Исмаил Кадаре (Ismail Kadare), најиновативнији писац друге половине 20. века; 6. Исмаил Кадаре, читање, анализа и тумачење дела; 7. Дритеро Аголи (Dritëro Agolli), читање, анализа и тумачење дела; 8. Фатос Арапи (Fatos Arapi), читање, анализа и тумачење дела. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |