Навигација

Опис предмета

2125045 - Албанска књижевност 5

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 5
Акроним2125045
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПретходно положен испит из предмета Албанска књижевност 4Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаИсторија савремене албанске књижевности (од 1944. године до 1985. године) је један од кључних предмета који утиче на историјско-књижевно формирање студената албанске књижевности. Посебна пажња се посвећује зачетку књижевне самосвести и изражавању књижевног мишљења и албанске књижевне критике. Упознавање студената са савременом албанском књижевношћу, хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе у Албанији (у оквиру дотичних књижевних праваца). Упознавање са политичким и историјским условима.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће на крају овог курса бити у стању да јасно уочавају и разликују поетске карактеристике сваког појединачног аутора који се налази у програму овог курса, стичу потребна знања о карактеристикама савремене албанске књижевности. Оспособљени су да прате неколико парадигми развоја албанске књижевности: према књижевним родовима, према темама и мотивима; према хронологији аутора и њихових дела итд. У стању су да сагледају процес развоја ове фазе албанске књижевности и у једном ширем контексту. По завршетку курса студенти морају да познају и спроводе стечена знања: теоријске концепте, кључна знања о књижевним струјама, да анализирају књижевне догађаје у Албанији, и, да тумаче и вреднују (оцењују) разне текстове у смислу структуре, садржаја, уметничке и животне филозофије и др.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Књижевност под режимом Енвера Хоџе (од 1944, године до 1985. године) и излазак из изолације; 2. Политички и историјски услови; 3. Талас социјалистичког реализма; 4. Послератна албанска књижевност до 1961. године; 5. Исмаил Кадаре (Ismail Kadare), најиновативнији писац друге половине 20. века; 6. Исмаил Кадаре, читање, анализа и тумачење дела; 7. Дритеро Аголи (Dritëro Agolli), читање, анализа и тумачење дела; 8. Фатос Арапи (Fatos Arapi), читање, анализа и тумачење дела.
      Садржај практичне наставеАнализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе.
      Литература
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична настава20Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари