Навигација

Опис предмета

2125048 - Албанска књижевност 8

Спецификација предмета
НазивАлбанска књижевност 8
Акроним2125048
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПретходно положен испит из предмета Албанска књижевност 7Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПосебна пажња се посвећује зачетку књижевне самосвести и изражавању књижевног мишљења и албанске књижевне критике и књижевним појавама на Косову и Метохији и Италији . Упознавање студената са албанском књижевношћу, хронолошко упознавање са вредностима и разматрање развоја књижевног процеса, с посебним нагласком на најистакнутије и најрепрезентативније ауторе. Посебан нагласак на овом курсу је на упознавању студената са развојем поезије и драматургије на Косову и Метохији и у Италији.
      Исходи учења (стечена знања)Овим курсом се на Катедри за албански језик и књижевност завршава циклус посвећен албанској књижевности. Након овог курса студент разуме и у стању је да изврши детаљну анализу савремене албанске књижевности са свим њеним разноврсностима, новитетима и карактеристикама, делатности опозиционе дијаспоре, савремених токова и развоја савремене албанске књижевности на Косову и Метохији и у Италији.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Поезија на Косову и Метохији. Однос са традицијом, кључни представници; 2. Али Подримја (Ali Podrimja), читање, анализа и тумачење поезије; 3. Азем Шкрељи (Azem Shkreli), читање, анализа и тумачење поезије; 4. Ећрем Баша (Eqrem Basha), читање, анализа и тумачење поезије; 5. Развој албанске драматургије на Косову и Метохији. Репрезентативни аутори; 6. Албанска књижевност 20. века у Италији и дијаспори. Арбрешка књижевност и студије; 7. Мартин Цамај (Martin Camaj), књижевна индивидуалност; читање, анализа и тумачење поезије и прозе; 8. Остали аутори из дијаспоре. Закључци.
      Садржај практичне наставеАнализа текстова, дела (прозног, драмског и поетског стваралаштва). Вежбе.
      Литература
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, презентације и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит40
      Практична настава15Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари