Navigacija

Opis predmeta

2125048 - Albanska književnost 8

Specifikacija predmeta
Naziv Albanska književnost 8
Akronim 2125048
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Prethodno položen ispit iz predmeta Albanska književnost 7 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Posebna pažnja se posvećuje začetku književne samosvesti i izražavanju književnog mišljenja i albanske književne kritike i književnim pojavama na Kosovu i Metohiji i Italiji . Upoznavanje studenata sa albanskom književnošću, hronološko upoznavanje sa vrednostima i razmatranje razvoja književnog procesa, s posebnim naglaskom na najistaknutije i najreprezentativnije autore. Poseban naglasak na ovom kursu je na upoznavanju studenata sa razvojem poezije i dramaturgije na Kosovu i Metohiji i u Italiji.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Ovim kursom se na Katedri za albanski jezik i književnost završava ciklus posvećen albanskoj književnosti. Nakon ovog kursa student razume i u stanju je da izvrši detaljnu analizu savremene albanske književnosti sa svim njenim raznovrsnostima, novitetima i karakteristikama, delatnosti opozicione dijaspore, savremenih tokova i razvoja savremene albanske književnosti na Kosovu i Metohiji i u Italiji.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Poezija na Kosovu i Metohiji. Odnos sa tradicijom, ključni predstavnici; 2. Ali Podrimja (Ali Podrimja), čitanje, analiza i tumačenje poezije; 3. Azem Škrelji (Azem Shkreli), čitanje, analiza i tumačenje poezije; 4. Ećrem Baša (Eqrem Basha), čitanje, analiza i tumačenje poezije; 5. Razvoj albanske dramaturgije na Kosovu i Metohiji. Reprezentativni autori; 6. Albanska književnost 20. veka u Italiji i dijaspori. Arbreška književnost i studije; 7. Martin Camaj (Martin Camaj), književna individualnost; čitanje, analiza i tumačenje poezije i proze; 8. Ostali autori iz dijaspore. Zaključci.
      Sadržaj praktične nastave Analiza tekstova, dela (proznog, dramskog i poetskog stvaralaštva). Vežbe.
      Literatura
      1. Elsie, Robert (2001), Historia e letërsisë shqipe, “Dukagjini”, Pejë.
      2. Hamiti, Sabri (2009), Letërsia moderne shqiptare, botimet UET – Tiranë.
      3. Qosja, Rexhep (2000), Historia e letërsisë shqipe, “Toena”, Tiranë.
      4. Vinca, Agim (1997), Struktura e zhvillimit të poezisë shqipe (1945-1980), ETMMK, Prishtinë.
      5. Sinani, Shaban (2008), Për letërsinë shqipe të shekullit të 20-të, “Naimi”, Tiranë.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava kroz individualni i grupni rad, prezentacije i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 15 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari