2129045 - Тумачење модерне мађарске поезије 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Тумачење модерне мађарске поезије 1 | |||
Акроним | 2129045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са поезијом првог и другог таласа мађарског (естетског) модернизма и авангарде, са посебним акцентом на тумачењу мађарске лирике прве половине ХХ века. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања мађарске модернистичке и авангардне песничке традиције. Научиће да песме "златног века" мађарске поезије сагледавају у компаративном контексту. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Књижевноисторијски преглед мађарске модерне. Песници прве генерације часописа "Њугат": Ендре Ади, Михаљ Бабич, Деже Костолањи, Ђула Јухас, Арпад Тот, Милан Фишт, Фриђеш Каринти. Поезија песника друге и треће генерације окупљене око "Њугата": Леринца Саба, Ђуле Иљеша, Атиле Јожефа, Миклоша Раднотија, Иштвана Ваша, Золтана Јекелија, Шандора Вереша, Ласла Калнокија. Предводник мађарске авангарде Лајош Кашак. Данило Киш као српски преводилац и тумач песништва мађарског модернизма и авангарде. Европски оквири мађарске модернистичке и авангардне лирике. | |||
Садржај практичне наставе | На часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења лирике у садржинско-мотивском, трополошком, филозофском и версификацијском погледу, посебна пажња биће посвећена тумачењу песничког опуса једног одабраног великана (Ендреа Адија, Атиле Јожефа, Михаља Бабича, Дежеа Костолањија, Миклоша Раднотија, Леринца Саба или Шандора Вереша). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |