2129045 - Tumačenje moderne mađarske poezije 1
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Tumačenje moderne mađarske poezije 1 | |||
| Akronim | 2129045 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Mađarski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Upisan modul Mađarski jezik, književnost, kultura i odslušani predmeti Mađarska književnost 1-4 i Savremeni mađarski jezik G1-4 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa poezijom prvog i drugog talasa mađarskog (estetskog) modernizma i avangarde, sa posebnim akcentom na tumačenju mađarske lirike prve polovine HH veka. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći sposobnost produbljenog tumačenja i kritičkog promišljanja mađarske modernističke i avangardne pesničke tradicije. Naučiće da pesme "zlatnog veka" mađarske poezije sagledavaju u komparativnom kontekstu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Književnoistorijski pregled mađarske moderne. Pesnici prve generacije časopisa "Njugat": Endre Adi, Mihalj Babič, Deže Kostolanji, Đula Juhas, Arpad Tot, Milan Fišt, Friđeš Karinti. Poezija pesnika druge i treće generacije okupljene oko "Njugata": Lerinca Saba, Đule Ilješa, Atile Jožefa, Mikloša Radnotija, Ištvana Vaša, Zoltana Jekelija, Šandora Vereša, Lasla Kalnokija. Predvodnik mađarske avangarde Lajoš Kašak. Danilo Kiš kao srpski prevodilac i tumač pesništva mađarskog modernizma i avangarde. Evropski okviri mađarske modernističke i avangardne lirike. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Na časovima praktične nastave (vežbi/seminara), osim produbljivanja veštine tumačenja lirike u sadržinsko-motivskom, tropološkom, filozofskom i versifikacijskom pogledu, posebna pažnja biće posvećena tumačenju pesničkog opusa jednog odabranog velikana (Endrea Adija, Atile Jožefa, Mihalja Babiča, Dežea Kostolanjija, Mikloša Radnotija, Lerinca Saba ili Šandora Vereša). | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: frontalni oblik nastave, monološka i dijaloška metoda, ppt prezentacije i nastava ex cathedra, uz diskusiju. Vežbe: na časovima vežbi insistira se na dijalogu, diskusiji i argumentovanoj raspravi. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||
