2129045 - Tumačenje moderne mađarske poezije 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Tumačenje moderne mađarske poezije 1 | |||
Akronim | 2129045 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Mađarski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisan modul Mađarski jezik, književnost, kultura i odslušani predmeti Mađarska književnost 1-4 i Savremeni mađarski jezik G1-4 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa poezijom prvog i drugog talasa mađarskog (estetskog) modernizma i avangarde, sa posebnim akcentom na tumačenju mađarske lirike prve polovine HH veka. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći sposobnost produbljenog tumačenja i kritičkog promišljanja mađarske modernističke i avangardne pesničke tradicije. Naučiće da pesme "zlatnog veka" mađarske poezije sagledavaju u komparativnom kontekstu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Književnoistorijski pregled mađarske moderne. Pesnici prve generacije časopisa "Njugat": Endre Adi, Mihalj Babič, Deže Kostolanji, Đula Juhas, Arpad Tot, Milan Fišt, Friđeš Karinti. Poezija pesnika druge i treće generacije okupljene oko "Njugata": Lerinca Saba, Đule Ilješa, Atile Jožefa, Mikloša Radnotija, Ištvana Vaša, Zoltana Jekelija, Šandora Vereša, Lasla Kalnokija. Predvodnik mađarske avangarde Lajoš Kašak. Danilo Kiš kao srpski prevodilac i tumač pesništva mađarskog modernizma i avangarde. Evropski okviri mađarske modernističke i avangardne lirike. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na časovima praktične nastave (vežbi/seminara), osim produbljivanja veštine tumačenja lirike u sadržinsko-motivskom, tropološkom, filozofskom i versifikacijskom pogledu, posebna pažnja biće posvećena tumačenju pesničkog opusa jednog odabranog velikana (Endrea Adija, Atile Jožefa, Mihalja Babiča, Dežea Kostolanjija, Mikloša Radnotija, Lerinca Saba ili Šandora Vereša). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja: frontalni oblik nastave, monološka i dijaloška metoda, ppt prezentacije i nastava ex cathedra, uz diskusiju. Vežbe: na časovima vežbi insistira se na dijalogu, diskusiji i argumentovanoj raspravi. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |