Навигација

Опис предмета

2129114 - Мађарска култура 4

Спецификација предмета
НазивМађарска култура 4
Акроним2129114
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са историјатом мађарских културних и образовних институција и преглед данашњег стања.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи основна знања о историјату мађарских културних и образовних институција. Кроз стицање знања из ове области, студенти не само што ће проширити спектар својих хунгаролошких знања, већ ће се оспособити и за шире сагледавање цивилизацијских основа данашње мађарске културе у најширем смислу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИсторијат мађарских цркава и конфесија. Историјат мађарских школа и универзитета. Развој мађарске штампе и књижарства. Мађарске библиотеке у дијахроном и синхроном пресеку. Мађарски музеји. Развој мађарског позоришта и опере. Развој мађарске научне мисли. Познати мађарски научници. Историјат и данашњи положај хунгарологије као академске дисциплине у Европи и свету.
      Садржај практичне наставеДискусија и заједничко промишљање материје
      Литература
      1. Balogh, M. – Gergely, J. (1996). Egyházak az újkori Magyarországon 1790–1992. Budapest.
      2. Fitz, J. (1967), A magyarországi nyomdászat, könyvkiadás és könyvkereskedelem története..
      3. Kerényi, F. (1990). Magyar színháztörténet 1790–1873. Budapest.
      4. Sirató, I. (2017). A magyar színjátszás rövid története. Budapest.
      5. Tóth, A. – Csapody, Cs. (1987). Magyar könyvtártörténet. Budapest.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари