Назив | Савремени украјински језик Г-6 |
---|
Акроним | 2138036 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-5, положен Савремени украјински језик Г-4 | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Б2/Б2+. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања на широк спектар актуелних тема. Учествује у усменој интеракцији, течно и спонтано. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о разноврсним темама, као и да изнесе своје гледиште у дискусији. Студент треба да прошири лексички фонд до 5000 лексичких јединица, да исправно користи фреквентније фразеологизме и паремије. Активно употребљава усвојене лексичке јединице, уме да наслути значење великог броја непознатих јединица, како по творбеним моделима, тако и по спојивости и ситуативном контексту; у случају тешкоћа са разумевањем и употребом појединих лексичких јединица ефикасно користи речнике и приручнике. |
---|
Садржај теоријске наставе | Систем предлога украјинског језика: порекло предлога и њихов морфемски састав, семантички типови предлога. Употреба предлога. Предлошко-падешке конструкције у савременом украјинском језику и њихови еквиваленти у српском језику.
Прилози: творба, значење и функција у реченици. Синтетички и аналитички прилози. Семантичке групе прилога. Синтаксичке функције прилога. Акценат прилога.
Изражавање количине, времена, места, правца, узрока, циља, услова на лексичком и граматичком нивоу.
Речце: прагматика и граматика. Речи-реченице: узвици и ономатопеје. Узвици и ономатопеје као основа за творбу других врста речи. Проблем превођења узвика и ономатопејских речи. |
---|
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (утврђивање раније стечених знања; писање непроменљивих врста речи), лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме), говорна вежбања са елементима лингвокултурологије (теме „Музика у мом животу“, „Диван свет филма“, „Културни одмор“, „Компјутер и интернет“, „Свет око мене“, „Проблеми екологије и како их решити“), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. |
---|