2138037 - Савремени украјински језик Г-7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-7 | |||
Акроним | 2138037 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-6, положен Савремени украјински језик Г-5 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Б2+/Ц1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања на широк спектар актуелних тема, укључујући и савремена књижевна дела, филмове на стандардном језику, вести итд. Разуме текстове различитих жанрова и стилова, уме да препозна стилске одлике текста на свим нивоима. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о сложеним темама, као и да изнесе своје гледиште у дискусији, образлаже, подржава или побија различита становишта. Студент треба да прошири лексички фонд лексиком из области медиjа, савременог живота омладине, образовања, туризма, да усвоји употребу типичних синтаксичких конструкција у украјинском језику, правилно их употребљава у писању и говору, да усвоји основна правила интерпункције. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стилистика: Основни појмови стилистике. Подела функционалних стилова. Лексичка, морфолошка и синтаксичка обележја стила. Књижевноуметнички стил. Новинарски стил. Научни стил. Административни стил. Разговорни стил. Конфесионални стил. Епистоларни стил. Електронски дискурс украјинског и српског језика. Елементи синтаксе: синтаксичке јединице; типови синтаксичких веза; синтагма као синтаксичка јединица; класификација синтагми; средства изражавања главних и зависних реченичних конституената; ред речи у реченици; основни модели просте реченице (модели са променљивим глаголским предикатом, променљивим глаголским предикатом израженим глаголом бути, модели са глаголским предикатом у облику инфинитива, модели са логичким субјектом и непроменљивим глаголским предикатом, модели са именским предикатом, модели са логичким субјектом и именским предикатом, модел са субјектом израженим инфинитивом, модели једнокомпонентних реченица, модели са двоструким предикатом); подела реченице; опозиција потврдне / одричне реченице; подела према саставу: просте и сложене реченице; подела према модалности: изјавне, упитне, заповједне реченице итд. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (интерпункција просте реченињице: цртица између субјекта и предиката, знаци интерпункције између делова реченице са истом функцијом, при обраћању, код уметнутих конструкција, при издвајању апозиције; управни и неуправни говор); лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме); говорна вежбања са елементима лингвокултурологије на теме „Зашто је потребно учити страни језик?“, „Образовање у Украјини и Европи“, „Сви смо различити“, „Шта је менталитет?“, „Туристичке агенције. Међународни саобрађај. Царинска контрола. На аеродрому“, „Виртуелно путовање Украјином“, „Новац. Како га зарадити и трошити“, „Пријатељство. Какав треба да буде прави пријатељ?“; граматичка вежбања (синтаксичке конструкције, синтагма, типови синтаксичке везе, проста реченица, примењена стилистика). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 5 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих текстова или говора; самостално превођење текстова на најразличитије теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |