2138038 - Савремени украјински језик Г-8
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-8 | |||
Акроним | 2138038 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-7, положен Савремени украјински језик Г-6 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Ц1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања и изван сопствене струке. Може брзо да пролази кроз теже апстрактне текстове, уочавајући релевантне тачке. У стању је да се изражава течно и спонтано без упадљивог тражења правих речи и израза. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о сложеним темама – може јасно да изрази свој став, емоције и њихове нијансе, да изрази и аргументује своје ставове према чињеницама, догађајима, људима као и да разуме све финесе горовног понашања изворног говорника. Знања о језичком систему и језичким средствима украјинског језика не само да су му довољна за успешну комуникацију у већини ситуација, већ је у стању да их објасни и пренесе трећим лицима, на пример, ученицима или људима који знају језик на нижем нивоу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стилистика: Стилистика језичких јединица. Стилски поступци на плану фонетике и фонологије. Лексичка стилистика (понављање). Морфостилистика. Синтаксостилистика. Поступци експресивне синтаксе. Фигуре и тропи. Синтакса: сложена реченица; везници и интонација у сложеној реченици; систем независних реченица; систем зависносложених реченица: субјекатске, објекатске, релативне, временске, месне, условне, узрочне, последичне, начинске, поредбене, допусне и тд.; класификација сложених реченица са више зависних реченица; сложена синтаксичка целина; текст као јединица синтаксе. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (цртица и две тачке у асиндетским реченицама, интерпункциjа у независносложеној реченици, интерпункциjа у зависносложеној реченици, знаци интерпункције у сложеној реченици са више зависних реченица, одвајање пасуса); лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме, пословни језик, пословна кореспонденција); говорна вежбања са елементима лингвокултурологије на теме „Шта је љубав?“, „Мушкарци и жене“, „Породични проблеми. Родитељи и деца“, „Како аплицирати за посао“, „Свет политике и економије“, „Еколошки проблеми“, „Актуелни догађаји у свету“; граматичка вежбања (синтакса сложене реченице, примењена стилистика). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 5 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих текстова или говора; самостално превођење текстова на најразличитије теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |